Кључ Аеродрома "Никола Тесла" у рукама "Венсија" – пројекат од стратешког значаја

Француска компанија "Венси" преузела управљање Аеродромом "Никола Тесла". Концесија је дата "Венсију" на 25 година, а из те фирме поручују да је аеродром постао део јединствене мреже која спаја 45 аеродрома у 12 земаља. Пројекат концесије има стратешки значај за развој Србије, истакла је премијерка Ана Брнабић.

Председник компаније "Венси ерпортс" Никола Нотбар рекао је на свечаности да је концесија почела 22. децембра, али је нагласио да такав догађај захтева посебан дан за прославу.

Истиче да је концесија стратешки пројекат и да је Аеродром "Никола Тесла" битан ресурс од суштинске важности за привредни развој Србије.

Како је рекао, "Венси" улази у партнерство са Србијом како би се исписало следеће поглавље стратешке инфраструктуре.

Захвалио је премијерки Ани Брнабић и председнику Александру Вучићу на енергији коју су уложили и навео да Србија има богату историју и културу, али и да је остварила успон, динамичан економски раст уз помоћ евроинтеграција.

"Има толико тога да понуди, а ми ћемо свој део да урадимо да би остатак света могао то да види", рекао је Нотбар.

Истакао је да је београдски аеродром постао део јединствене мреже која испоручује снажну вредност и која спаја 45 аеродрома у 12 земаља на три континента. Због тога, поручује, концесија значи позитиван аларм за развој аеродрома.

У "Венсијевој" мрежи су регионални аеродроми али и велика чворишта, а Нотбар каже да је реч о првом приватном оператеру у свету према броју путника.   

Брнабић: Стратешки значај концесије 

На свечаности се обратила и премијерка Ана Бранбић, која је поручила да је данас велики и важан дан за целу Србију, а не само за београдски аеродром.

Истакла је да пројекат има статешки значај за даљи развој Србије. Како је нагласила, реч је о првој концесији у историји земље, а "Венси" је партнер који ће знањем, искуством и ресурсима унапредити пословање аеродрома који остаје у власништву акционара.

Брнабићева наводи да ће "Венси" заједно са Владом, додатно промовисати потенцијале Србије у свету.

Подсетила је на дугу историју Србије у цивилном и војном ваздухопловству и да је Србија међу првим земљама која је пружила правни оквир за област цивилног ваздухопловства.

Ана Брнабић је рекла да може да каже да је Србија данас једна од водећих земаља у Европи у области авијације додајући да су претходне деценије донеле огромне и бројне изазове у тој индустрији.

Према њеним речима, преокрет је почео када је влада на чијем челу је био Александар Вучић покренула реструктурирање националног авио-превозника и када је Србија ушла у партнерство са "Етихадом".

Истиче да је 2012. године кроз аеродром прошло 3.400.000 путника, а да је захваљујући партнерству са "Етихадом", на крају 2018. остварено од 5.600.000 путника, што је највише у историји. 

Снажан партнер за даљи раст 

Наводи да је то резултат великог рада, промена и вере у потенцијал Србије.

"Али смо знали да је за даљи раст потребан јак партнер", рекла је премијерка објашњавајући да је велики број институција и тимова Владе, уз огромну подршку преседника, учествовао у креирању пројекта концесије.

Указује да је расписан транспарентан тендер на који су се јавили сви највећи играчи широм света и да је у великој конкуренцији победио "Венси".

Како је рекла, први партнер за развој авио-индустрије био је "Етихад", а други је "Венси", и то су партнери који са Владом деле визију будућности Србије, који су једнако амбициозни и посвећени циљу да Београд буде центар ваздушног саобраћаја за југоисточну Европу. 

Додаје да је планирано да партнерство доведе до повећања туристичних и пословних посета Србији.  

Укупна добит за државу од концесије је око милијарду и по евра, од чега је више од 700 милиона инвестиција у нове капацитете аеродрома.

Прошле године, аеродром је укупно опслужио 5,6 милиона путника, а претпоставља се да ће новим инвестицијама тај капацитет бити подигнут на скоро десет милиона путника.

Грчка грађевинска фирма "Терна" потписала је уговор са компанијом "Венси ерпортс" о доградњи и реконструкцији београдског аеродрома.

Буџет предвиђен за радове износи 262 милиона евра. Радови на путничким терминалима подразумевају изградњу нових објеката укупне површине 42.000 квадратних метара, као и обнову постојећих.

број коментара 10 Пошаљи коментар
(петак, 22. феб 2019, 10:39) - anonymous [нерегистровани]

Јел' има још нешто да се прода странцима?

Изгледа да ми више ништа не умемо да радимо осим да распродајемо своје за неку "малу" провизијицу ?

(четвртак, 14. феб 2019, 23:05) - Samo pitam: [нерегистровани]

A kod koga je ključ od kase!?

Pitamo se mi!

(четвртак, 14. феб 2019, 06:31) - anonymous [нерегистровани]

Koncesija

Stranci kupuju i uzimaju u koncesiju samo ono na cemu mogu tri puta da profitiraju ...

(среда, 13. феб 2019, 23:07) - anonymous [нерегистровани]

Ugljen-dioksid

Mnogo letova povlači mnogo ugljen-dioksida u vazduhu i zagrevanje planete. Leti će biti pakleno u Beogradu. Trebalo bi aviokompanije naterati da deo profita moraju da daju za pošumljavanje.

(среда, 13. феб 2019, 21:04) - anonymous [нерегистровани]

Čestitke novim vlasnicima!

Nadam se, da će novi vlasnici učiniti mnogo toga da aerodrom Nikola Tesla izgleda još bolje, lepše i produktivnije. Izmedju ostalog, da će zabraniti puš-pauze svima, okolo svih pokretnih vrata i u blizini aerodroma, tako da nas aerodrom neće više biti jedini u svetu koji se oseća na nikotin, kada se krene koridorom iz aviona prema izlazu! Prvi utisak o Beogradu, je itekako važan.

(среда, 13. феб 2019, 19:56) - anonymous [нерегистровани]

Ključ Aerodroma "Nikola Tesla" u rukama "Vensija"

Kakav crni strateski znacaj , sve se rasprodade strancima.

(среда, 13. феб 2019, 19:19) - anonymous [нерегистровани]

nema srskih firmi

Nema nashih podizvodjaca , drzavnih odlicnih kompanija, sve su unishtene

(среда, 13. феб 2019, 19:14) - Sale [нерегистровани]

Iskreno

Iskreno ova vest mi se ne dopada ! Francuzi su neprijatelji Srbije,provereni !

(среда, 13. феб 2019, 17:47) - anonymous [нерегистровани]

Sta nude Francuzi?

Da li ce biti vece putnicke takse, pa da novac ide u Francusku, a ne kod nas? Da li ce se postaviti francuska zastava, pored nase na aerodromu? Da li ce se zvati aeordrom po nekom francuskom naucniku ( sto ih inace nemaju), umesto Nikola Tesla, bez kojeg i ceo Pariz bi bio bez struje, bez njega.
Da li ce se ponoviti slucaj sa Niskog aerodroma? Logicno bi trebalo da se bude protiv

(среда, 13. феб 2019, 17:41) - Cedo [нерегистровани]

KADA

..ce ovaj narod imati jeftinije avionske karte.
Sada treba i njima napuniti dzepove .