Квалитет и порука потрошачима кључ за добар бренд

Велики број некада најпознатијих српских брендова попут смокија, чоколадних бананица, гранд кафе, Бакине тајне, чипсија, а од недавно и плазме, сада су у власништву страних компанија. Стручњаци оцењују да је за добру робну марку најважнији квалитет и порука, а не ко је власник.

Најпознатије националне српске брендове, најчешће из прехрамбене индустрије углавном су купили странци. Последњих деценија власништво је брзо прелазило из руке у руку. Од радника, преко инвестиционих фондова, до мултинационалних компанија.

Борислав Миљановић, стручњак за маркетинг и комуникације сматра да за квалитет производа уопште није битно ко је власник.

Према његовим речима, квалитет производа зависи од тога како се тај производ припрема, производи, шта се с њим дешава.

"Да ли је власник тог бренда Американац, Рус, Кинез или Србин нама на крају дана није битно као потрошачима. Нама је битно да је добар производ. Тако да ја мислим да квалитет и оно где се плаћају радници за тај производ и где се плаћа порез који држава убира на томе што се тај производ производи и продаје - то је битно", каже Миљановић.

Добар бренд нуди чврсту емотивну везу са потрошачем. Квалитетни брендови асоцирају на лепша времена, младост и сигурност. Преко бренда се не продаје само производ већ идеја о лепоти, здрављу, заједништву, породици...

Владимир Чупић, директор Представништва Атлантик групе за Србију каже да бренд заправо припада потрошачима. 

"Бренд је вероватно најређи ресурс и ако се купује компанија због бренда онда се купује да се бренд задржи и да се његова продаја и репутација увећа. Много је лакше оживети неки бренд него направити нови. Направити нови бренд је скуп и дуготрајан процес. Чак и ако успете краткорочно да постигнете ефекат тај ефекат обично захтева велике инвестиције да буде одржив", каже Чупић.

Најпознатији брендови инсистирају на квалитету па их потрошачи зато и воле. У Србији их је највише међу прехрамбеним производима, због чега они и заузимају највиша места на листи најбољих артикала.

Денис Периничић из Републичке уније потрошача каже да промена власника и преузимање националног бренда од стране међународних корпорација не мора сама по себи да значи да ће доћи до губљења квалитета.

"Потрошачи су, пре свега, фокусирани на тај квалитет, цену и очекивану понуду тог производа на тржишту и уколико се то задржи бренд даље наставља своју функцију", каже Периничић.

Највећи број компанија се купује и продаје управо због брендова. Оне које су отворене према тржишту пролазе боље. Квалитет је нешто што се подразумева.

број коментара 0 Пошаљи коментар