Да ли су нам потребни нови тржни центри

У Београду је отворен још један тржни центар – Ада мол. Градња је трајала око две године а у готово 100.000 квадрата инвестирано је 110 милиона евра. Истраживали смо да ли ли већ имамо превише тржних центара, шта потрошачи воле и какви су светски трендови?

Први модеран тржни центар у Србији изграђен је у Београду пре 12 година. До 2015. подигнуто је око 300.000 квадрата модерног продајног простора, да би се у наредне две године готово удвостручио. Тренд изградње тржних центара захватио је и велике градове Србије.  

Грађани истичу да је предност тржних центара што на једном месту могу пронаћи различите брендове, као и да је погодан за храну и дружење.

На 1.000 становника Србија има 88 квадратних метара савременог продајног простора. Босанци, Бугари и Румуни око 100, Мађари готово 130. Број квадрата у Хрватској је три и по пута већи, а у Словенији четвороструко већи него у Србији.

"Савремени потрошач је све више заузет и тражи се разноврстан садржај на једном месту. Он тражи додатну удобност у куповини", рекла је Бојана Амановић из Министарства привреде додајући да је поред куповине која је основни мотив у тржним центрима важан и простор где ће се провести слободно време.

Због велике тражње очекује се још инвестиција у ову област.

"Нови тржни центри су значајни не само с аспекта трговине него и са аспекта развоја туризма и других делатности. Оно што је за нас важно је свакако да тржни центри јачају конкуренцију у сегменту трговине и стварају један другачији амбијент", истакао је Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије.

Раст продајне површине у тржним центрима није новина која је захватила само Србију.

"Наша процена као инвеститора овде у Србији је да нема ризика практично за овај тип инвестиције. У зависности од тога како ради, надамо се да ће добро радити, поврат инвестиције је од девет до 11 година. Ми смо спремни да и даље развијамо комерцијалне некретнине и у Београду и у Србији", нагласио је Пеђа Петронијевић, директор "ГТЦ Србија".

На југу Европе потрошачи више воле мале радње, док су северњаци окренути великим продајним површинама.

број коментара 11 Пошаљи коментар
(субота, 25. мај 2019, 17:37) - anonymous [нерегистровани]

I jesu i nisu

Jesu, zbog toga što su za većinu građana tržni centri i dalje predaleko da do njih odu u opuštenom stilu, a ne isključivo u kupovinu. Zavhaljujući upornom radu protiv građana, teško je i doći do tržnog centra (robuje se firmama, pa se nema vremena, a saobraćaj užasan i sve gori, bez ikakvih ideja za rešavanje problema). S druge strane, nisu nam potrebni ako će u njima večito biti sve jedno te isto. Ne samo da su u pitanju sve iste radnje i pouda koja se svima smučila, uz astronomski skupe kafiće (kojima je uvek dozvoljeno da krše Zakon o zabrani izlaganja duvanskom dimu), nego je sramota da nigde nije spojena potreba i za sportskim sadržajima. Ne moraju to da budu skijališta i hokejaška igrališta, kao u Dubaiju, dovoljno bi bilo da postoje uslovi za bavjenje bazičnim sportovima. Ni spoljašnji prostor redovno nije iskorišćen, osim za parkiranje (legalno ili ne).

Tržni cenar na Adi je verovatno najgluplja stvar ikada. Saobraćaj je u široj okolini katastrofalan, kafići i restorani na samoj Adi daleko privlačiniji (a moguće je i bavljenje sportom), dok stanovnici Banovog brda već imaju gomilu butika, restorana i svega ostalog. Ne razumem za koga je ovaj tržni cenrar? Nezaposlene bogataše tokom zime?

(субота, 25. мај 2019, 09:27) - anonymous [нерегистровани]

Naravno

Zasto bi neko isao na drugi kraj grada da kupi nesto?

Dokle god investitori ulazu pare u iste znaci da im se isplati, sto znaci da su POTREBNI.

(субота, 25. мај 2019, 06:49) - anonymous [нерегистровани]

Tako je

U pravi si Dejane. Sve je tamo uradjeno da natera ljude da trose pare. Ne moze se npr (u D citiju) popeti stepenicama i vratiti nazad. Povratne stepenice su malo dalje, da bi covek usput mozda nesto kupio. Skoro da i nema klupica za odmor. Ko se umori ili ogladni ima ceojedan sprat za to.

(субота, 25. мај 2019, 01:22) - iz Amerike [нерегистровани]

odgovor

Nisi dobro protumacio I razumeo vest. Ne zatvaraju se soping molovi, naprotiv grade se novi I veci, vec se zatvaraju prodavnice velikih povrsina, kakve ne postoje u Srbiji. Nesto kao robne kuce. To je odavno propalo u Srbiji. To su prodavnice jednog lanca, kao sto je Target, Kohls. Sears.. Citaj..

(субота, 25. мај 2019, 00:32) - Phill [нерегистровани]

Tuzno

Nista svoje sve tudje ideje i kopiranje drugih.

(петак, 24. мај 2019, 23:09) - Nicic Predrag [нерегистровани]

Naravno da treba

Ovako mozemo da dokazemo kako nesto mozemo da izgradimo u roku...i pre roka

(петак, 24. мај 2019, 23:05) - Дејан [нерегистровани]

Зло модерног доба

Затворили робне куће да би отварали тржне центре. Људи шетају по тржним центрима као зомбији и роботи. Анимирани да бацају паре на ствари које им не требају, трошећи време на глупости. Закуп за радње је папрено скуп и утиче на продајне цене, домаће фирме и брендове ћете тешко наћи у тим зградама. Домаћу привреду тако убијамо сами, радна места која стварају тржна центра су занемарујућа. Тако да... Не треба нам ни ове тржне центре које већ постоје, нова никако

(петак, 24. мај 2019, 21:58) - anonymous [нерегистровани]

Za grad veličine Beograda

Je sasvim dovoljan jedan tržni centar.

(петак, 24. мај 2019, 21:45) - Dax [нерегистровани]

Samo ako moram

Ulazim u trzni centar samo ako moram, Inace narod se tamo hladi, greje, vise setkara za zaabavu, a roba se sve vise plasira preko net, jeftinije je i udobnije na obostrano zadovoljstvo. Nece jos dugo, izivece se i trazice ljudi kvalitetnije sadrzaje, kao na primer vise sporta, a ne gluvarenje i motkaranje po molovima.

(петак, 24. мај 2019, 20:57) - anonymous [нерегистровани]

Novi?

Naravno da ne.