Зашто ће нас од августа више коштати вожња ауто-путем

Скупштина Србије недавно је усвојила измене Закона о накнадама за коришћење јавних добара којима се цена путарине у Србији повећава за 12 одсто. Директор ЈП "Путеви Србије" Зоран Дробњак очекује да ће нови ценовник ступити на снагу у првим данима августа.

Директор ЈП "Путеви Србије" Зоран Дробњак очекује да ће влада у четвртак усвојити повећање цене путарине, што би затим, у петак, требало да буде објављено у Службеном гласнику. Осам дана од тог тренутка закон ступа на снагу, што је 2. или 3. август, рекао је Дробњак.

"Путеви Србије" су Министарству предложили повећање путарине од 15 одсто, али је на седници Владе усвојено 12. Дробњак истиче да је поскупљење путарина предложено јер финансијски то предузеће "не стоји како треба", а потребна су средства за одржавање путева.

"Путарина код нас је најјефтинија на Балкану, и у поређењу са путаринама у Словенији, Хрватској, Мађарској, Бугарској, Румунији", рекао је Дробњак.

На констатацију да у Словенији треба да се плати 15 евра како би се целу недељу користио ауто-пут, колико кошта и пут од Београда до Ниша и назад, Дробњак одговара да је систем у Србији праведнији.

"Код њих је 15 евра и када пређете 240 километара и када пређете осам километара. За учеснике у саобраћају најкоректније је да плате онолико километара колико пређу. Нико неће да купи вињету која траје седам дана, као да нема друга посла него да се вози ауто-путевима", рекао је Дробњак.

За оне који сваки дан возе ауто-путем, то су велики издаци. Дробњак каже да су то "пословни људи". 

"Путују пословни људи, мало је оних који нису пословни људи а иду ауто-путем. Они иду ауто-путем када иду на море. Са тим повећањем то је 900 динара, што је 7,5 евра што је мала цена. Рецимо, од Загреба до наше границе је 280 километара и та цена је лети 19 евра, а код нас за 240 километара само 7,5 евра", правда Дробњак цену путарине.

Због радова на путевима протеклог викенда створиле су се колоне на три деонице. Дробњак објашњава да је сезона радова од априла до новембра, али и да ће до петка бити завршени радови. Нови радови почеће после 20. августа због гужви.

Било је и гужви око наплатних рампи Наис и Дољевац. "За годину дана те рампе ће се склонити и неће бити ни рампи ни проблема. Када се крене од Београда, заустављаће се само у Прешеву и Димитровграду, где су челне рампе", навео је Дробњак.

број коментара 13 Пошаљи коментар
(уторак, 23. јул 2019, 16:44) - Maja [нерегистровани]

Ne državi.

Njima.

(уторак, 23. јул 2019, 14:58) - poslovni čovek [нерегистровани]

kakva izjava

Poštovani direktore,
Vaša izjava da poslovni ljudi treba da plaćaju skuplje nego obični korisnici je diskriminatorska i nema utemeljenje ni u čemu! Zašto bi plaćali skuplje?? aljudi koji nisu poslovni da plaćaju jeftinije. Pa preduzeće koje upravlja auto putem nije Robin Hud!!! Komunizam i kažnjavanje privatnog preduzetništva je davna prošlost. Gospodine ipak ste vi direktor - menadžer...Da li vi plaćate robu u marketu skuplje od drugih kupaca???

(уторак, 23. јул 2019, 14:44) - anonymous [нерегистровани]

Zašto?

Zato jer je novi autoput već počeo da propada. Zato jer im nikad nije dosta para(pogledajte plate u putevima). Zato.......

(уторак, 23. јул 2019, 12:34) - anonymous [нерегистровани]

Cene

Autoput najjeftiniji. To uopste nije tacno. Ali zato gorivo najskuplje.
Sto se tice govora gospodina Drobnjaka o ceni autoputa i njegovu primeri. To je jednostavno smesno. I nema nikakve Logik. Sta ako moram svakog dana da koristim Autoput?????

(уторак, 23. јул 2019, 12:06) - Cica sa slemom [нерегистровани]

Vinjeta

Pa jel vinjeta od 7 dana koja kosta 10e u Madjarskoj isto ko voznja od Vrcina do Preseva?

(уторак, 23. јул 2019, 11:38) - Goran Milic [нерегистровани]

Price za neupucene

Putarina u Rumuniji kosta 3 evra za sedam dana. Jesenas sam za ta 3 evra se vozio autoputevima 400km, a mogao sam i vise da mi je trebalo. U Hrvatskoj je znatno skuplja, ali su i puzevi znatno bolji. U Makedoniji je jeftinja. Tako da ka licno mogu da pobijem tvrdnju u dva primera da nije najjeftinja u okruzenju.

(уторак, 23. јул 2019, 11:28) - anonymous [нерегистровани]

Gospodine Drobnjak

Zasto ne uvedete da imamo i opciju placanjem vinjetama ko hoce pored normalnog placanja? Ako vec neko putuje u jednom pravcu, plati normalno. Ako ce vise puta da koristi autoput, tu su vinjete. Na kraju svi zadovoljni.

(уторак, 23. јул 2019, 10:35) - Петар [нерегистровани]

Гориво

Том логиком би требало упредити цене горива у Србији са ценама у окружењу. Ако нећете да имамо најјефтиније путарине зашто морамо имати најскупље гориво?!

(уторак, 23. јул 2019, 10:11) - anonymous [нерегистровани]

Zasto ?

Pa potrebne su pare drzavi.

(уторак, 23. јул 2019, 09:52) - Gradjanin Srbije [нерегистровани]

Pitanje

Racunica za budzet je da se ne isplati uvesti vinjete jer ce se tim i manje inkasirati u kasu drzave. Sa putarinom se uzme mnooogoo vise para i to je razlog zasto nikada nece drzava uvesti vinjete..
Ozbiljnije pitanje za drzavu je kada vec planski gleda gde su vece pare, sta smo mi gradjani Srbije dobili sa tim. Auto put nam je realno ruku na srce mnogo los i mnogo los materijal utrosen u njega. Znate, cim se predje granica odmah se oseti bolji kvalitet puta. Koliko drzava uzima od putarina kod nas , mi bi trebali da imamo put kao pistu a ne zakrpa do zakrpe i posle kazu mora da bude tehnicki ispravan auto. Sa ovakvim putevima cest je odlazak kod majstora. Meni se cini da se pare od putarina krpe rupe u drugim drzavnim preduzecima pa sta ostane za obnovu autoputa, vidite i sami....