Шта је потребно да "Фолксваген" отвори фабрику у Србији

Државни секретар у министарству привреде Драган Стевановић каже за РТС да ће држава дати све од себе да "Фолксваген" инвестира у Србији. Стевановић је рекао да би та инвестиција била од великог значаја и за државу, и за генерације које долазе.

Драган Стевановић је гостујући у Дневнику РТС-а рекао да би волео да се и челници "Фолксвагена" руководе истим одлукама као и МТУ и "Бросе". 

"Председник је рекао да нас очекује озбиљна борба и тежак посао. Ја бих везано за Фолксваген био врло опрезан и пажљив у изјавама. Кажем да ћемо као држава учинити и више него што можемо како бисмо ову инвестицију лоцирали у Србији. Она би била од великог значаја и за државу, и за генерације које долазе и додатно би учврстила слику стабилне и предвидиве земље каква Србија јесте. Где држава није таква, Фолксваген не размишља о улагању", навео је Стевановић.

У трку за инвестицију "Фолксвагена"се поред Бугарске и Румуније, укључила и Хрватска.

Стевановић напомиње да ту компанију може да привуче све оно што би било интересантно за пословање - да пословање буде једноставно, да имају добар пословни амбијент.

"Све оно што Србија данас има. Али, и то је тржиште, и инвестиције су неки вид тржишта. Да немамо то што околне земље немају не бисмо били земља на Западном Балкану која је привукла 50 одсто свих инвестиција на Балкану. Ми имамо политичку стабилност, предвидив порески систем, предвидиву и стабилну фискалну политику, квалификовану и добру радну снагу. И то је оно што ми се чини и најдоминантнија карактеристика Србије - то што имамо добар потенцијал радне снаге, подстицаје који су адекватни и који се више него враћају републици Србији. Верујем да ћемо да понудимо више, брже и боље од осталих", нагласио је Стевановић.

Велике инвестиције структурно мењају економију

Према његовим речима, у Србији ће до краја године просечна плата бити 500 евра или нешто преко тога.

"Овакве инвестиције су и добар позив за остале инвеститоре, да по дубини и структурно мењају нашу економију. То би била гаранција да се раст просечних зарада у Србији убрзао. Бросе ће имати просечну плату од 1.700 евра. Чињеница да су на северу Србије плате нешто веће него на југу Србије".

Постојале су спекулације да би "Фолксваген" отворио фабрику у Србији, уколико би Србија признала независност Косова. Међутим, председник Немачке привредне коморе у Србији, Роналд Зелигер рекао је да отварање те фабрике нема везе са политиком.

"И председник Вучић је јуче рекао да је то рекао - да ће то бити искључиво пословна одлука компаније Фолксваген, и ја верујем да ништа друго неће утицати на њихову одлуку. Питање Косова и Метохије је друго и отворено питање и у овом контексту нико у Србији није спреман да са тим тргује. Ми ћемо понудити све оно што окружење не може да понуди, али ћемо наставити свеобухватну борбу за КиМ", нагласио је Стевановић.

Већина немачких инвеститора жели да понови улаже

Што се немачких инвеститора тиче, велика већина њих жели да реинвестира у Србији.

"Оно што је вжно је да они доносе своју пословну праксу и пословне манире. Када вам у земљу дође компанија као Бросе, ви не можете да будете добављач, кооперант, а да не испуњавате стандарде који су усвојени у пословању такве компаније. Ово су озбиљне компаније. Бросе је у претходној години направио промет од 6,5 милијарди евра и запошљава 23.000 људи. Просек плате у Србији 1700 евра, нешто мање у МТУ", исткао је Стевановић.

Од 2006. године до данас Србија је кроз систем субвенција за отварање нових радних места дала 500 милиона евра.

"Домаћи инвеститори су апсолутно равноправни са страним инвеститорима. Овде нико није дискриминисан. Али, привреда српска нема тај потенцијал као и немачка компанија. Није се јавила домаћа компанија која би могла да у пакету запосли две или три хиљаде људи. Морате у исту раван да ставите сваког инвеститора", рекао је Стевановић.

Према Стевановићевим речима, када се реализује у потпуности запосленост у компанији "Бросе", двогодишње бруто зараде биће 70 милиона евра.

"Ми смо определили 23 милиона евра подстицаја за ту компанију. За две године од пореза и доприноса у државну касу ће се слити око 70 милиона евра, а у петој години то ће бити 150 или 160 милиона евра. То је школски пример како се у петој години од реализације пројекта пет пута више новца само од пореза и доприноса врати у државну касу. Тако да све ово даје велики ефекат на економију Србије", закључио је Стевановић.

број коментара 6 Пошаљи коментар
(среда, 23. окт 2019, 17:38) - anonymous [нерегистровани]

Kako su to strane investicije?

Dovedeš stranu firmu koja dobije zemljište džabe, plati neku bedu za izgradnju nečega, mašine i opremu ti uveze, a onda od nas dobije pun iznos plata i doprinosa za svakog radnika za narednih 20 godina. Nije da sam studirao matematiku, ali ja to vidim kao NAŠU investiciju. U strance.

(среда, 23. окт 2019, 09:53) - anonymous [нерегистровани]

Stevanov

Ili ne shvata suštinu biznisa ili....

(среда, 23. окт 2019, 09:52) - anonymousPero iz Svedske [нерегистровани]

Strani investitori ??

Strani investitori imaju i druge ideje i planove
Vidite samo sta "Simens" cackao pre samo nekoliko godina uAmeriku ,Portugaliju i Grckoj
Da budemo malo oprezni….Pero

(среда, 23. окт 2019, 09:50) - student [нерегистровани]

Nema šanse

Ne ložite više ovaj narod i ne skrećite pažnju sa problema.
Svi znamo da VW ide u Tursku

(среда, 23. окт 2019, 09:22) - anonymous [нерегистровани]

Posledice

Potrebno je da se podignu plate u Srbiji jer uskoro nece biti radnika ni za jednu fabriku.Odose svi na zapad.Bojim se da privatnici ne shvataju da je vreme robovlasnistva pri kraju.Napokon ce svi sami raditi u svojim fabrikama.Narod vise ne moze da prehrani porodicu sa malom platom.Zato nam odlazi i omladina koja se nikada nece vratiti u Srbiju.

(среда, 23. окт 2019, 09:21) - anonymous [нерегистровани]

Drzava

Potrebno je postojanje pravne drzave, sto ce reci da mogu da budu sigurni da njihov kapital nece misteriozno da nestane. Dokle god toga nema, mozemo da zaboravimo na "fau-ve" (VW).