Шта ће зауставити насртљиве трговце

Пре краја године требало би да добијемо потпуно нов Закон о заштити потрошача. Једна од главних новина је формирање регистра "Не зови". Такво решење ће заштитити потрошаче у Србији од насртљивих трговаца који робу и услуге нуде путем телефона.

Насртљиве фирме телефоном нуде све и свашта. Шерпе, лонце, ћебад, летовања, зимовања... На мети су све чешће пензионери.

Милана Будимир, универзитетскеи професор у пензији каже да су такви позиви не само учестали, него су и непрестани.

"Када зову толико су упорни и говорљиви да не можете да их прекинете. Ако би хтели да нешто одговорите, морате да саслушате њихову тираду која је обично дугачка и досадна и једноставно прелази сваку меру", рекла је професорка Будимир.

Милана позива државу да реагује, а Влада најављује формирање регистра "Не зови" - сви који не желе да добијају сличне позиве моћи ће да их зауставе попуњавањем обрасца код свог фиксног или мобилног оператора.

Вишња Ракић, помоћник министра трговине каже да оператор прихвати тај образац и даље га прослеђује Рателу.

"Рател води евиденцију на свом сајту, као регистар тих телефона и самим тим кад трговац уђе на сајт Ратела схвати да постоје одређени потрошачи који не желе да буду позивани како не би били узнемиравани што се тиче нуђења својих производа", рекао је Ракић.

Телефонски бројеви се објављују без личних података. Слично решење постоји у Хрватској, а у потрошачким организацијама кажу да очекују позитивне резултате.

Денис Перинчић из Републичке унија потрошача каже да је ова идеја јако добра и да представља добар основ заштите потрошача од насртљиве праксе.

"Међутим, потрошачи морају да активно учествују и да се сами пријаве у тај регистар како би избегли позиве настрљивих трговаца и даваоца услуга", каже Перинчић.

Јавна расправа о Закону о Заштити потрошача завршава се 25. новембра, и очекује се да ће га Нарогна скупштина усвојити до краја децембра.

број коментара 0 Пошаљи коментар