Нишлије траже да Скупштина "отвори" аеродром

Посланици из Ниша и представници града позвали су на ратификацију Споразума о отвореном небу, јер одлагање угрожава функционисање нишког аеродрома "Константин Велики". Тренутно се на том аеродрому обављају само два лета недељно, наводи директор Драган Бугариновић.

Представници града Ниша, аеродрома "Константин Велики" и поједини народни посланици из тог града затражили су хитну ратификацију Споразума о отвореном небу, којим би били омогућени летови свих авио-компанија са нишког аеродрома.

Србија је потписала Споразум о отвореном небу 29. јуна 2006. године, али тај документ никада није ратификован у Скупштини.

Циљ споразума је стварање заједничког ваздухопловног подручја, слободан приступ и једнаки услови за све авиокомпаније.

Директор аеродрома "Константин Велики" у Нишу Драган Бугариновић рекао је да би либерализација тржишта на простору Србије имала највећи значај за Ниш и југоисточну Србију.

"Након одвајања Црне Горе и одласка компаније "Монтенегроервејз", на тржишту је остао само "Јат ервејз" који нема капацитете да развија саобраћај са нишког аеродрома. Поставља се питање, зашто се не дозволи другим компанијама које имају капацитете и интересе да користе наш аеродром и развијају ову регију", рекао је Бугариновић.

"Држава штити ЈАТ"

Директор аеродрома упозорава да је неопходно да се са применом тог споразума почне ове године, јер је функционисање и постојање нишког аеродрома доведено у питање, пошто се у међународном саобраћају обављају свега два лета недељно.

"Споразум је требало да се ратификује до краја 2008. године када је била планирана приватизација ЈАТ-а, али пошто та компанија остаје под заштитом државе претпостављам да се зато не ратификује споразум, јер штитећи националног авио превозника држава не може истовремено да дозволи отварање тржишта", рекао је Бугариновић.

Посланик Демократске странке Србије Милан Лапчевић рекао је да је очигледно да "лоби у Београду не жели да има конкуренцију".

"ЈАТ и београдски аеродром не желе конкуренцију, али је на нама да натерамо Београд да се одрекне монопола на летове из Србије. Србија не заслужује да има један центар у сваком смислу па и када хоћете да путујете негде морате да идете за Београд. Србија заслужује да има много развијеније регионе", рекао је Лапчевић.

Посланик Г17 плус Бранислав Јовановић каже да ће нишки аеродром из Националног инвестиционог плана добити средства за модернизацију у износу од 230 милиона динара.

Јовановић, међутим, наводи да без ратификације споразума и отварања тржишта, такво улагање
неће имати никаквог смисла.

број коментара 5 Пошаљи коментар
(недеља, 25. јан 2009, 01:11) - satko [нерегистровани]

Aerodrom Nis

Niski poslanici nisu nikada bili dovoljno jaki u skupstini za bilo sta do sada a kamo li za aerodrom.Beogradizacija Srbije se nesmetano odvija i ceo juzni deo drzave je gotovo odsecen na svim poljima.Aerodrom bi bila velika pretnja Beogradu zbog boljeg geografskog polozaja grada Nisa sto se tice tranzita pa se n sve nacine to sprecava a time i razvitak juzne Srbije.Samo jednom sam uspeo da putujem iz Pariza za Nis i gospodo, avion je bio prepun sto je i razlog za beogradski strah.

(недеља, 25. јан 2009, 00:12) - Nikada JAT-om [нерегистровани]

Dokle vise sve u Beograd?

U svakoj civilizovanoj zemlji postoji mreza aerodroma koja odgovara putnicima, a ne avio kompanijama. Kako je Srbija, a pogotovu Beograd, izuzetno civilizovana i sofisticirana sredina, JAT moze da leti samo iz Beograda. Za to postoji vise razloga: piloti i osoblje su stalno kod kuce (boze sacuvaj da prenoce u Nisu), aerodromeske takse i naplacivanje sletanja i uzletanja aviona, dakle novac (naravno) ostaje u Beogradu, a Beograd koji drzi monopol nad avio saobracajem na taj nacin uvek moze da ucenjuje "provinciju" (sic). Ja sam jedan od onih ko cesto putuje (zivim u inostranstvu) i ko je poptpuno prestao da koristi JAT-ove usluge bas iz razloga odbijanja da leti iz Nisa. I ne samo to, mojim poznanicima i prijateljima savetujem, da ako putuju do Srbije, da koriste sve ostale kompanije sem JAT-a. Ja licno radijem idem do Sofije ili Skoplja, nego preko Beograda.

(субота, 24. јан 2009, 21:44) - dozza niski [нерегистровани]

Aerodrom

Godinama pokusavam da iz Norveske putujem za NIS ,ONAKO LJUDSKI,ali je totalno neizvodljivo posto sve ide preko Beograda ,a onda jos nekoliko sati do Nisa.A ja sigurno nisam jedini.

(субота, 24. јан 2009, 20:10) - anonymous [нерегистровани]

Нишлије траже да Скупштина "отвори" аеродром

Beograd ne cuje jer ima monopol za izgradnju i razvoj.
Ja sam sa familijom na privremenom radu u inostranstvu i umesto da letim direkno za Nis,moramo do Beograda pa onda od Surcinskog aerodroma do Nisa povuci-potegni do ponoci,a znam da nije samo moj slucaj.
Neznam kada ce politicari gledati celu nasu drzavu istim ocima?

(субота, 24. јан 2009, 17:47) - anonymous [нерегистровани]

Нишлије траже да Скупштина "отвори" аеродром

Vreme je!!