„Мамурко“ долази из Крушевца и лечи – наравно мамурлук

Организација „Достигнућа младих“, уз подршку Mинистарстава просвете и привреде, већ 14 година низом активности подстиче предузетништво у школама широм Србије. Ове године, у конкуренцији 20 ученичких компанија, титулу националног победника и представника Србије на финалном европском такмичењу, понела је компанија „Био елај“ Медицинске школе из Крушевца.

У оштрој конкуренцији иновативних производа и услуга компанији „Био елај“ (Bio Ally), како јој и име каже, природа је била савезник. „Мамурко“ – органски прашак са сурутком за напитак против мамурлука њихов је победнички рецепт.

„Не мора да се користи само јутро након конзумирања алкохола. Овај производ је пре свега органске природе и може да се користи као освежавајуће пиће које ће организам чистити од свих токсичних материја и може да се конзумира свакодневно“, каже Слађан Грујић, директорка производње ученичке компаније „Биоелај“.

"Након регионалног такмичења, када смо наишли на негативне критике на наше инострано, односно енглеско пласирано име, решили смо да у Србији буде препознатљив бренд, тако је настао Мамурко", објашњава Ђурђина Здравковић, пи-ар менаџерка ученичке компаније. "Нашу пословну идеју нећемо продати. Радићемо на њеном усавршавању, а продаћемо наш производ."  

Иако се предузетничким корацима тек уче, препознали су да је за успех компаније најважнији тимски рад.

Татиана Миленковић, директорка људских ресурса ученичке компаније „Био елај“, објашњава шта је посао менаџера људских ресурса:

„Пре свега битно је да мотивишем мој тим да сви заједно радимо и да се сви трудимо, што код мене није био неки проблем с обзиром да су сви били заинтересовани за рад“.

„После шест месеци свакодневног рада, ми смо по седам сати дневно неки пут радили, дошли смо до резултата који када смо кренули у децембру, када смо се окупили ви заједно нисмо могли ни да очекујемо“, каже Ђорђе Шиндић, генерални директор ученичке компаније „Био елај“.

Победничка титула компанији је на друштвеним мрежама донела и двапут више пратилаца.

„Интересовање је и пре победе било велико а сада је само порасло. Заиста много људи нам се јавља и жели да промовише наш производ, али и да проба да га користи“, наводи Ивана Влашковић, директорка финансија ученичке компаније „Био елај“. „Слушаћемо потребе наших купаца, и уколико буде потребно, извршићемо модификацију производа. За нас је све ово ново. Научила сам много о раду са финансијама. Мноштво табела сам морала да одрадим, а и сада ме неке чекају. После свега не искључујем да ћу се можда сутрадан опробати и у предузетничким водама.”

Посао истраживања тржишта, до одласка у Француску на европско финале, биће брига профеора ментора, која је екипу на такмичење први пут повела, и довела до победе.

„Ја радим сада домаћи задатак док моји ученици, с обзиром на то да су матуранти, морају пре свега спремити свој пријемни испит. И онда кад свако уради свој домаћи задатак окупићемо се и спремити се најбоље што знамо. Ја знам да ћемо бити сјајни с обзиром да нам је осмех заштитни знак“, каже Марија Урошевић, професорка предузетништва Медицинске школе у Крушевцу.

Хоће ли српска органска сурутка у конкуренцији 40 иновативних идеја европских ученичких компанија освојити тржиште, знаће се почетком јула, када ће у Лилу бити одржано финале.

број коментара 0 Пошаљи коментар