Све о источном краку Коридора 10 – где су укључења, тунели, камере, колика су ограничења...

Источни крак Коридора 10 сутра се отвара за саобраћај. Наши репортери проверавали су шта возаче очекује на новој траси. Маја Мијалковић кренула је из смера границе са Бугарском, а Дејан Тасић из Ниша.

На само неколико стотина метара од граничног прелаза Градина, кренула је РТС-ова патрола источним краком Коридора 10. Одатле до Ниша је 100 километара, а до Пирота двадесет.

Возачи који долазе из смера Београда морају да знају да се за нови ауто-пут према Бугарској искључују на истом месту као и раније, недалеко од хотела "Наис", настављају обилазницом поред Ниша, поред Малчанске петље и стижу до Просека, где почиње нова траса коридора.

На почетку трасе, у зони насеља Јелашница, изграђени су зидови за заштиту од буке дужине скоро два километра. На појединим деловима реч је о планинском терену, па је урађена и трака за спора возила ширине 3,5 метара.

Једина путарина која за сада ради на источном краку Коридора 10 је код Димитровграда и цена путарине од Ниша до границе је 210 динара.

На десетом километру од почетка трасе је тунел Банцарево. Лева цев дуга је 733 метра, а десна, заједно са галеријом, 881 метар. Брзина је ограничена на 80 километара на сат.

"У тунелу Банцарево имамо 49 камера које снимају сваки метар у тунелу и које поред намере да снимају и чувају садржај шта се дешавало у тунелу, служе и за детекцију инцидентних садржаја", објашњава Марко Милошевић, руководилац опремања тунела на Коридору.

Уколико се на петљи "Пирот запад" искључите да уђете у Пирот, долазите право у индустријски део града, тачније у Слободну зону Пирот.

Где су одморишта и мостови 

На петнаестак километара од Пирота према Белој Паланци је одмориште Сињац. Ово одмориште има све што је потребно за путнике који желе да се окрепе. То значи да постоје тоалети, клупе и столови, тако да је већ овог лета доста транзитних туриста одмарало управо у Сињцу.

Део пута од Банцарева до Црвене Реке и Чифлика један је од најживописнијих на целој траси, где су путари морали да ураде трајну санацију чак 27 косина.

Ту су уређена два паркиралишта, једно за путничка, а друго за теретна возила. Због великих успона и падова, брзина је на појединиом деловима ограничена на 100 и 120 километара на сат.

На деоници Црвена Река – Чифлик налази се најдужи мост на траси. Дуг је 475 метара и он премошћава стари ауто-пут, железничку пругу Ниш–Димитровград и реку Нишаву.

Ту су се наши репортери Маја Мијалковић и Дејан Тасић сусрели. Маја је за 35 минута стигла од граничног прелаза Градина до Црвене Реке, а Дејану је требало само петнаестак минута.

Дакле, од граничног прелаза Градина до Ниша потребно вам је неких педесетак минута трасом источног крака Коридора 10 или некадашњег Via militaris.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(петак, 08. нов 2019, 19:27) - Nikola [нерегистровани]

napokon

Lepa vest i lepo izgradjen put , pa susedi sa srecom ga koristili a da izgradite jos puteva jel putevi spajaju ljude.
samo napred .

(петак, 08. нов 2019, 16:30) - anonymous [нерегистровани]

Južna pruga!

To, majstori! I mi put za trku imamo