Нишлије траже да им се врате возови

Укидање неколико железничких линија изазвало је велико незадовољство Нишлија, јер им је ускраћена најјефтинија врста превоза. До Прокупља и Куршумлије више не могу возом већ само, знатно скупљим, аутобусом, а до мора - преко Београда.

Нишлије које су овог лета планирале пут до Јадрана возом непријатно су изненађене. Укинути су поласци из Ниша за Бар, па се возом на море може једино преко Београда.

Дејан Петровић из Ниша каже да је са породицом одустао од мора, јер је, како каже, пут до Београда, па на море знатно скупљи.

Из Ниша однедавно не саобраћају ни путнички возови до Прокупља, Куршумлије и Мердара, као ни до Зајечара. Тако онима који путују на овим линијама преостаје знатно скупљи аутобуски превоз, а више хиљада Нишлија који су потписали петицију за враћање ових возова има и друге мотиве.

Неки грађани Ниша кажу да је путовање возом удобније и сигурније, као и да би путеви требало да се растерете возовима као што се то ради свуда у свету.

У "Железницама Србије" наглашавају да није реч о трајном укидању линија, већ о привременој рестрикцији и реорганизацији саобраћаја, а основни разлог је, како кажу, недостатак дизел моторних возова.

"Када је реч о возу према Бару, постоји недостатак електро-локомотива, односно кушет и спаваћих кола, али и по процени стручних служби железнице недовољан је и број путника", каже Ненад Станисављевић из Медија центра "Железница Србије".

У синдикату железничара истичу да је ова врста саобраћаја нерентабилна у читавој Србији, као и да би то могло да се промени.

"Имамо пример Београда где је уведен петнаестоминутни интервал између путничких возова и они су пуни. То је показатељ да то може и овде. Овде је било довољно путника када су возови били тачни", каже Перица Ђорђевић из Синдиката радника "Железница Србије".

И док се делимично побољшање ситуације очекује са увозом 12 дизел-моторних возова из Русије у наредних годину и по дана, путници са сиромашног југа Србије возиће се по вишим ценама. Тако ће до Прокупља уместо возне карте која кошта 160 динара, плаћати аутобуску по 260 динара.

број коментара 3 Пошаљи коментар
(недеља, 31. јул 2011, 11:21) - anonymous [нерегистровани]

kraljevske zeleznice

nekad su Srbijom gradjani putovali Kraljevskim Vozovima kasnije su postale J.Z. i permanentno su smanjivale brojeve polazaka, skracivali linije pod izgovorom ,,ne isplati se"! A svuda u Evropi vozovi idu i planiraju se nove linije koje su brze od AVIONA... Vratite ...Zeleznice pravim vlasnicima i videcete da ce za kratko vreme sve da funka kao nekad

(недеља, 31. јул 2011, 00:36) - BokiPirot [нерегистровани]

Godinama nema

Ista situacija je i sa lokalnim vozom koji je nekada saobracao na liniji Nis-Dimitrovgrad.Navodno je ukinut samo privremeno ali ne saobraca vec vise od pet godina.

(субота, 30. јул 2011, 17:00) - anonymous [нерегистровани]

Привремено

Па, хајде док је привремена рестрикција саобраћаја, да привремено редукујемо железницу и железничаре. Шта ће нам толико вoзовођа и скретничара када возови не иду???