Automobili stariji od 15 godina moraće dva puta godišnje na tehnički pregled

Svi automobili stariji od 15 godina moraće dva puta u toku godine na detaljan tehnički pregled – to su novine pravilnika usvojenog 5. maja, a koji stupa na snagu 5. jula. Statistika pokazuje da je u Srbiji oko 30 odsto automobila starije od 15 godina.

Na tehnički pregled mora se doći čistim automobilom. Pregled traje do 35 minuta i sve se za sada snima foto-aparatom.

Novost je da će automobili stariji od 15 godina morati dva puta na tehnički pregled tokom godine.

"Novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila počinje da se primenjuje 5. jula 2018. godine. Odredbe zakona koje se odnose na vršenje šestomesečnog tehničkog pregleda vozila, kao što su vozila starija od 15 godina, primenjivaće se na vozila kojima se nakon 5. jula 2018. godine bude izdavala registraciona nalepnica, tako da će prvi šestomesečni tehnički pregled vozila, u skladu sa novim propisima, početi da se vrši nakon 5. januara 2019. godine", kaže Stojan Spasić iz MUP-a Srbije. 

Do sada mnogi nisu naplaćivali usluge tehničkog pregleda jer su to pokrivala osiguranja prilikom kupovine polisa. Po novom, cenu tehničkog pregleda propisaće zakonodavac, ali u Udruženju tehničkih pregleda imaju već neku osnovu za razmatarnje s obzirom na angažovanje prostora i radnika.

"Iz udruženja postoje naznake da će ona biti negde oko 30 evra plus troškovi koje imaju Tehnički pregledi ka Agenciji za bezbednost saobraćaja", rekao je Marko Manolović, rukovodilac tehničkog pregleda.

Vlasnici automobila starijih od 15 godina moraće da plate oba obavezna tehnička pregleda jer će oni morati takođe dva puta da provedu po 30 minuta godišnje na liniji pa tu, kažu vlasnici tehničkih pregleda, nema popusta.

Nema gledanja kroz prste 

Nadležni tvrde da više neće biti gledanja kroz prste mnogima koji misle da će zaobići zakon tako što će pronaći vezu.

"Vozila koja imaju oštećenja na šoferšajbni, koja imaju koroziju, neće moći da prođu tehnički pregled", ističe Boris Borović iz Tehničkog pregleda "10 plus".

Na tehničkim pregledima meriće se izduvni gasovi. Svako će morati da zadovolji bar onu emisiju koju fabrički ima to vozilo.

Oni koji su skinuli katalizatore moraće da ih vrate ili ugrade nove.

Tehnički pregled neće više biti samo formalnost, već ozbiljna provera vozila, a ove mere odnosiće se i na autobuse i kamione.

broj komentara 84 pošalji komentar
(ponedeljak, 19. avg 2019, 18:07) - anonymous [neregistrovani]

Slobodan

Danas na tehnickom moram da skinem kuku 20 god je na autu fabricka i da skinem foliju sa bocnih stakala u gepeku karavana. Neko za debelu platu maltretira gradjane. To bas mnogo utice na bezbednost saobracaja.

(ponedeljak, 14. maj 2018, 21:53) - anonymous [neregistrovani]

Dva puta

Imam auto 2000 godiste i auto je 100% ispravan i vise nego 99% automobila po auto placevima koji nemoraju dva puta na tehnicki pregled .

(ponedeljak, 14. maj 2018, 16:27) - Laki [neregistrovani]

Ljudi, je li to moguće?

Dva tehnička pregleda godišnje će, kao, poboljšati bezbednost u saobraćaju, iako je poznato da su najčešći uzroci saobraćajnih nesreća: prekoračenje brzine, vožnja pod dejstvom alkohola, preticanje preko pune linije ili u krivinama, korišćenje mobilnih telefona za vreme vožnje, opadanje koncentracije zbog duge vožnje bez pravljenja pauza, nepoštovanje neophodnog rastojanja između vozila u vožnji, na istoj kolovoznoj traci, neprilagođenost vremenskim uslovima (kiša, sneg, poledica) i uslovima na putu (odroni kamenja, rupe na asvaltu)... Sa dva tehnička pregleda vozila u jednoj godini, bićemo jedina zemlja u Evropi koja to čini!

(ponedeljak, 14. maj 2018, 12:09) - Dejan [neregistrovani]

Tehnicki

Ovo nema nigde ljudi , postenije je ..ili si ispravan ili nisi ... pa i da ti je auto 30 godina star ...

(petak, 11. maj 2018, 18:00) - anonymous [neregistrovani]

kad vec nemamo, ne treba nam ni toliko

najlakse je po onima koji nemaju, a nemaju jer nemaju mogucnost da zarade, pa da kupe nov automobil.

(četvrtak, 10. maj 2018, 10:08) - Велимир Булатовић [neregistrovani]

зауставити ову одредбу о техничком прегледу

Ниједан оправдан аргумент за ову одредбу закона о техничком прегледу. Ово је намет на сиромашне који возе овакве аутомобиле. И дискриминација грађана. Ако је ово из безбедоносних разлога онда је промашај, јер ова возила никада или ретко учествују у удесима. Шта је у питању, може ли неко да одговори?

(četvrtak, 10. maj 2018, 09:58) - Четник [neregistrovani]

30€?!

Зашто.сигуравајуће куће не сносе трошкове бар једног техничког онда?

(sreda, 09. maj 2018, 18:01) - anonymous [neregistrovani]

PRAVILNIK

A gde pise u prvilniku da starija vozila od 15 g treba da idu 2 puta na tehnicki pregled???
Koliko vidim pravilnik se odnosi na uslove koje moraju ispunjavati privredna drustva koja se bave tehnickim pregledom.

(sreda, 09. maj 2018, 16:12) - Утеха! [neregistrovani]

Ништа није толико лоше,

да не може бити горе!

(sreda, 09. maj 2018, 16:09) - anonymous [neregistrovani]

sta pricas ti ?

sta pricas ? kao ima narod para al stedi pa zato vozi starije automobile, mozda si ti pun para pa vozis nov auto ali znaj da ove starije automobile od 15+ godina uglavnom vozi sirotinja koja nema para da kupi noviji auto pa kad im dodje registracija jednom godisnje oni registruju na cekove na 6 rata jer nemaju 20 000 din da daju od jednom
i nemojte mi se praviti pametni ti i jos poneki ovde kao "TAKO I TREBA" tehnicki je sasvim dovoljan jednom godisnje al da se uradi kako treba u mnogim evropskim drzavama se i stariji automobili teraju svake druge godine na tehnicki al kod nas uvek mora da se pretera u svemu
aj nek mi neko navede u kojoj se to jos Evropskoj zemlji radi tehnicki 2x godisnje ?