Ko nas zove na fiksni telefon

Fiksnim telefonom najčešće nas zovu na besplatne preglede u kraju ili da već danas donesu masažer, jastuk, dušek sa magnetima, možda da ispitaju zračenje u kući ili uporede vodu iz česme sa nekom flaširanom. Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača rekao je da je najbolje zaštićen potrošač koji nije lakoveran, koji zna kome, kada i kako će se obratiti.

Telemarketing sem imena potencijalnih kupaca zna i ko je penzioner, a to su im najbolji klijenti. Sve se prodaje na rate i ne pitaju za godine.

Gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, Bogosavljević je rekao da samo pozivanje jeste po zakonu, pod uslovom da se osoba jasno predstavi, da dâ informaciju potrošaču ko zove, u čije ime i šta nudi.

"Ukoliko se osoba koja prima informacije saglasi da želi da ih primi, onda je taj poziv po zakonu", naveo je Bogosavljević. 

Prema njegovim rečima, Zakonom o zaštiti potrošača, kada su ti pozivi učestali, svrstavaju se u agresivni nastup prema potrošačima.

"Nije propisano koji poziv po redu se smatra agresivnim, a i drugi može biti nedozvoljen ako osoba prvi put ne prihvati da primi poziv sa tog broja", rekao je Bogosavljević.

Obično, kako je rekao, izvor informacija za prodavce je telefonski imenik, a često nastoje da što preciznije dođu do podataka o potrošaču, što je nedopustivo.

Bogosavljević kaže da je agresivno poslovanje i kada potrošač, posle kupovine nekog proizvoda, potpiše da želi da bude obavešten o daljim akcijama te kompanije.

Kako je istakao, u Srbiji je dosta blaži Zakon o zaštiti podataka o ličnosti nego što je to u drugim državama Evrope. "Prema istupanju zvaničnika, nisam veliki optimista da će se naš zakon uskladiti sa evropskim zakonima", naveo je Bogosavljević.

Prema njegovim rečima, prodavci su dobro pripremljeni, a ciljna grupa su im imućniji ponzioneri koji ne žive sa decom.

Bogosavljević je naglasio da potrošači treba da znaju da je rok za vraćanje robe 14 dana. 

Odgovarajući na pitanje kako određene firme nude penzionerima posle određenog broja godina proizvode na rate, a banke ne daju kredite, Bogosavljević je rekao da penzioneri mogu da plaćaju preko administrativne zabrane samo ako su saglasni.

"Trgovci imaju procenu suprotnu bankama. Banke nemaju ljudski odnos, diskriminišu na osnovu godina. Postoji mogućnost da se potraživanja naplate u 99 odsto slučajeva, samo kod malog broja se to ne naplati, i zbog toga ne treba ostale diskriminisati", istakao je Bogosavljević.

broj komentara 2 pošalji komentar
(sreda, 20. feb 2019, 14:57) - anonymous [neregistrovani]

"Danas svi imaju mobilne telefone, ali...

....mnogi nemaju koga da - zovu."!!! (Momo Kapor).

(sreda, 20. feb 2019, 09:39) - anonymous [neregistrovani]

Fiksni telefon !

Fiksni telefon treba da se ukine i skloni iz uptrebe jer nije vise toliko vazan niti upotrban sada je moderno vreme,mobilni telefon je mnogo korisniji iodrasli ljudi ga poseduju 99.posto.