Ako vozite motor, 250 puta je veća šansa da stradate u saobraćaju

Od početka godine u saobraćaju je stradalo 37 vozača motocikala. Samo ovaj vikend dvoje je tragično nastradalo u udesima koji pune novinske naslove. U Asocijaciji za bezbednost motociklista kažu da se pod hitno moraju pojačati mere kontole motociklista, naročito zaštitne opreme koja je obavezna. U sredu se organizuju i prvi besplatni treninzi sigurne vožnje, a pošto je sezona produžena, motociklistima ali i automoblistima se savetuje oprez.

Vikend postaje najopasniji deo nedelje za motocikliste. Trenutno je opasnost da poginete u saobraćaju 250 puta veća ukoliko vozite motor.

Svake godine u Srbiji pogine i do 45 većinom mladih vozača motocikala.

Za zemlju kao što je Srbija, to je veliki gubitak, kažu stručnjaci.

"Srbija nije Tajland, nije Kina da može sebi da dozvoli ovoliki odliv ljudi u saobraćajnim nezgodama. Dakle saobraćajne nezgode su definitivno na trećem mestu po smrtnosti u Srbiji. Najčešće nam odlaze mladi od 18. do 30. godine", rekao je Vladimir Jeftić iz Asocijacije za bezbednost motociklista.

Da bi se nešto promenilo, u Asocijaciji za bezbednost motociklista stalno organizuju škole bezbedne vožnje. Jedna takva će biti u sredu na Ada Huji.

"Ono što je prednost treninga bezbedne vožnje, definitivno to je jedan od najboljih alata, koji vam omogućava da se kao motociklista vratite živi i zdravi svojoj porodici", kaže Jeftić.

Obuka za motocikliste, one iskusne, ali i početnike je potpuno besplatna i traje jedan dan. U organizaciji obuke učestvuju i Agencija za bezbednost saobraćaja i više moto-klubova.

broj komentara 4 pošalji komentar
(utorak, 15. okt 2019, 22:14) - anonymous [neregistrovani]

Bahatost

Vozači automobila bi mogli, za promenu da koriste retrovizor i gledaju oko sebe.Da telefon ostave sa strane jer mu nije mesto dok voze da telefoniraju. Naravno da ce motor kolonu koju stoji na semaforu preteći, provući se tamo gde auto ne može, motor je za grad idealan, mozes parkirati bilo gde i proći bilo gde.Mnogo je praktičnije voziti motor, ne pravi gužvu u saobraćaju.

(utorak, 15. okt 2019, 13:37) - anonymous [neregistrovani]

Statistika... Za BG?

Ja stvarno ne znam ko pravi ove statistike. Motoristi jesu najranjiviji, ali zaboga 250 puta! Vozim motor 20 godina, svakodnevni učesnik u saobracaju na motoru, sem kad je led, sneg i temperatura ispod nule,nisam weekend cafe raicer, već svakodnevno. Imala sam svega 2 udesa, ne mojom greškom već zbog bahatih vozača automobila. Od 2011.bez pada. Ova statistika govori da je bolje da nikad ne sednemo na motor.

(utorak, 15. okt 2019, 05:25) - anonymous [neregistrovani]

Vaspitanje

Vaspitanje od malih nogu je osnova svega pa i bezbednosti u saobraćaju. S obzirom da je u poslednjih trideset godina porodica kao tradicionalna osnova vaspitanja zajedno sa školstvom sistemski i zakonski marginalizovana i obespravljena u vaspitnom smislu nikakvi "brzinski kursevi lepog ponašanja" (između ostalog i u saobraćaju) neće bitno pomoći. Gubitak nacionalnog identiteta i tradicije prihvatanjem stranih nametnutih i "prepisanih" modela ponašanja (bahatih i neodgovornih ali "modernih") u potpunosti daje negativne i vidljive rezultate.

(utorak, 15. okt 2019, 01:32) - Miki... [neregistrovani]

Kako voze i ne čudi

Većina ih vozi između traka i pretiče i levo i desno kada apsolutno ne bi smeli i kada ih drugi vozači apsolutno ne očekuju.