Povezivanje autobuskih i železničkih linija u Beogradu tek za četiri godine

Mesecima nije jednostavno iz Beograda otputovati vozom ili autobusom, još teže je snaći se kada u prestonicu stignete, a najkomplikovanije je presedanje sa voza na autobus i obrnuto. Sve je počelo ukidanjem stare železničke stanice, a dodatno zakomplikovano privremenim preseljavanjem autobuske. Sve bi to trebalo da se reši izgradnjom autobusko-železničke stanice na Novom Beogradu.

Kako sada stvari stoje, najmanje do 2023. godine autobuski i železnički putevi u Beogradu se neće ukrštati. Tada bi trebalo da bude završena železnička stanica Novi Beograd, kod buvljaka, i da na jedno mesto stižu "Beovoz", međunarodni vozovi, voz za Budimpeštu i autobusi.

"Predviđeno je da bude jedan izuzetno moderan kompleks, dakle jedan od najvećih putničkih terminala u ovom delu Evrope. U tom komleksu će se nalaziti i glavna autobuska stanica Beograd i železnička stanica Novi Beograd", kaže Miroljub Jeftić iz Infrastrukture železnice Srbije.

Autobuska stanica će biti završena ranije, kaže ministarka saobraćaja.

"Krajem 2021. godine autobuska stanica mora biti završena", ističe Zorana Mihajlović.

Da tada, da bi sa autobusa preseli na neki voz moraćete i dalje da idete na Prokop koji je sada glavna železnička tranzitna stanica ili do Topčidera odakle kreću vozovi barskom prugom.

Autobusi i dalje polaze sa starih stajališta iz Savske ulice, ali su parkinzi kod Centra "Sava" i stanice GSP-a na Autokomandi pretvoreni u improvizovane prolazne stanice kroz Beograd.

Stručnjaci upozoravaju da grad što pre mora da obezbedi javni prevoz za sve koji presedaju sa voza na autobus i obrnuto.

"Ima dovoljnog broja putnika i ima zahteva za linijom koja će povezivati autobuski i železnički saobraćaj, svakako da treba i da funcioniše. To tako treba da funcioniše sve do trenutka dok se na jednom mestu ne izgrade i autobuska i železnička stanica", objašnjava Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Da treba i mora pokazuje i statistika. "Srbijavoz" je u prvih šest meseci prevezao nešto više od dva miliona putnika, a Beogradska autobuska stanica u istom periodu oko četiri i po miliona.

broj komentara 4 pošalji komentar
(četvrtak, 17. okt 2019, 09:40) - anonymous [neregistrovani]

Koje omanuo

Imamo glavnu željezničku stanicu Prokop koja se gradi kao Skadar na Bojani.Ne znam da li su prethodne arhitetkte i močnici predvideli na toj lokaciji i autobusku stanicu. Ukinuli su staru železničku stanicu i razdvojili je od autobuske bez adekvatne interne veze.U planu su da autobusku grade na Novom Beogradu.Sad izlaze sa megalomanskim planom da prave na istom mestu prave i glavnu železničku stanicu (logično sa stanovišta saobraćaja).Šta ćemo sa Prokopom.Nema opravdanja niti logike da imamo dve glavne stanice.Koje omanuo.Gde je odgovornost, a potrošiće se ogromne pare ne samo Beograda već Srbije i njenih građana.Gde je kraj neodgovornom ponašanju.Ovih dana je jedan čovek napisao citiram:Sa zlom se možemo obračunati i pobediti, ali sa glupošću ne možemo.....

(četvrtak, 17. okt 2019, 09:30) - Dule [neregistrovani]

Zasto?

Zasto je autobuska stanica na Novom Beogradu..Pa u spicu ce se kroz Beograd ulaziti i izlaziti po sat i po..trebalo je graditi 3 ili 4 manje autobuske stanice po obodu grada i povezati ih sa metroom..Tako je i struka govorila..Ali danas struka nista ne odlucuje..

(četvrtak, 17. okt 2019, 01:04) - anonymous [neregistrovani]

Prioritet broj 1

Zeleznicka i autobuska stanica na N.Beogradu su odlicno resenje i moraju sto pre da se zavrse. znaci i danju i nocu da se radi. Mislim da je to,uz Prokop i klinicki centar nesto najvaznije sta se u Beogradu gradi.


(sreda, 16. okt 2019, 21:55) - anonymous [neregistrovani]

Tako nam i treba kada smo ukinuli staru zeleznicku stanicu

Zbog cega uopste i treba da putujemo?