Radnici GSP-a broje putnike, stigli prvi rezultati

Ponovo se broje putnici u gradskom prevozu. Prema poslednjim podacima, najopterećenije linije su bile 95 i 23. Kontrola je ovog puta počela na stajalištima linija koje idu ka užem centru grada.

U vozilima GSP-a i na pojedinim stajalištima u Beogradu broje se i anketiraju putnici. Već nekoliko dana radnici Sekretarijata za javni prevoz i GSP-a, sa legitimacijama, evidentiraju svaki ulazak i izlazak na stajalištima.

Anketari uzimaju podatke o tome šta žele putnici, da li bi i šta bi menjali i koje linije najčešće koriste. Kada se prikupe i obrade podaci, počeće izrada studije, koja treba da pokaže hoće li biti izmena u saobraćaju i redu vožnje.

Takođe, znaće se preciznije koliko putnika koristi javni prevoz.

"Brojanja su neophodna da biste znali kako funkcioniše sistem. Da li je uvek neophodno raditi sistematsko brojanje putnika na celokupnoj mreži linija – nije, ali je poželjno u određenim vremenskim periodima raditi kontrolna brojanja na delovima mreže, ako ima indikacija da je došlo do poremećaja", objašnjava profesor Saobraćajnog fakulteta Peđa Živanović.

Kako izgleda brojanje putnika u špicu, u prepunim vozilima i na stajalištima gde od gužve ponekad ne može da se prođe, nije baš najjasnije.

U svakom slučaju, putnici će se brojati od prvih jutarnjih polazaka do 24 sata, a anketirati od sedam do 19 časova. Živanović ističe da je to jedna od najpreciznijih metoda merenja.

"Brojači moraju provesti ceo dan u vozilu ali to je jedna od najpreciznijih metoda i pouzdanost brojanja sa dobro obučenim istraživačima je viša i od modernijih tehnoloških naprava koje mogu da broje putnike", rekao je Živanović.

Pojašnjava da istraživači stoje pored svakih vrata autobusa i rade od prvog polaska autobusa, do kraja radnog vremena.

Kontrola brojanja putnika počela je prvo na stajalištima linija javnog prevoza koje idu ka užem centru Beograda.

Na osnovu analize podataka doneće se odluka o produžavanju ili skraćenju pojedinih linija, a razmišlja se i o uvođenju dodatnog broja vozila, što je već urađeno na autobuskim linijama 77 i 79.

Kako tvrde nadležni, brojanje obavljaju zaposleni Sekretarijata za javni prevoz i GSP-a, tako da to ne zahteva dodatne troškove.

broj komentara 19 pošalji komentar
(subota, 09. nov 2019, 11:39) - anonymous [neregistrovani]

Gsp

Linija 85 iz Borce prema Banovom Brdu je katastrofalna!Vozaci cesto preskoce svoju liniju,pa u sledecu ne moze da se udje! A i sramota je da samo jedan bus ide preko Pupinovog mosta! Sredite autobuse i uvedite dodatna vozila!

(subota, 09. nov 2019, 03:47) - anonymous [neregistrovani]

Gsb

Ja sam neko ko u tomu dana ide po raznim krajevima grada zbog posla. U zadnje vreme primecujem da se dista ceka na stanicama, da dilaze prepuni autobusi u koje ne moze da se udje. To se odnosi i na tramvaje. Najcesce linije koje su opterecene su 88, 89, 83, 78, 511, 56, 7 tramvaj nikad docekati, jako sam nezadovoljna kao putnik.

(petak, 08. nov 2019, 18:37) - anonymous [neregistrovani]

gsp

 Kupite nova vozila,kontrolisite rad privatnih prevoznika,kontrolisite rad dispecera i slusajte narod.

(petak, 08. nov 2019, 18:32) - anonymous [neregistrovani]

Vratite 19

I 19 !

(petak, 08. nov 2019, 16:20) - anonymous5 [neregistrovani]

Gradski prevoz

Takodje 17... nekada najbolji, a sada najgori prevoz. Konstantno kasnjenje i guzva u periodu izmedju 08 i 09h kao i izmedju 17 i 18h

(petak, 08. nov 2019, 10:41) - Vladimir [neregistrovani]

Eh

Druže i sada ti voze privatnici, samo što naplaćuju direktno od grada svoje izlaske, a što se tiče švercovanja to si u pravu, nije bilo 90tih ili u mizarnom broju.

(petak, 08. nov 2019, 10:39) - Ruzica Lesendrić [neregistrovani]

602, pojačati, preusmeriti jos neki bus u vinogradskoj Surcin

Preusmeriti jos neku liniju u vinogradskoj, veliki su zastoji od okretnice, bezanija do ledina. Pozdrav

(petak, 08. nov 2019, 07:18) - anonymous [neregistrovani]

Neka broje

Možda će im značiti kad budu imali dovoljan broj vozača da mogu da ostvare sve polaske predvidjene redom vožnje. A o kucanju karata i normalnom redu za ulazak u vozilo možemo samo da sanjamo.

(četvrtak, 07. nov 2019, 23:53) - anonymous [neregistrovani]

bacanje para

Ali moraju znati koliko putnika u kom trenutku ima u autobusu. Da bi znali u kom delu dana treba vise polazaka. A ako bi se samo kucali na ulasku u bus onda bi bilo po stotine putnika u autobusu, ne bi se evidentirali oni koji su napustili autobus. A lakse bi im bilo samo da pogledaju kamere koje postoje u svakom autobusu i iz udobnosti svoje stolice bi znali kada im treba vise autobusa i na kojim linijama

(četvrtak, 07. nov 2019, 23:14) - Markovljev [neregistrovani]

Ne samo Montreal

Ne samo u Montrealu ljudi ulaze u autobus kako su pristigli. Dodjite u Prag i pogledajte kolonu ljudi koji stoje i čekaju u redu za prigradski prevoz pa iako znaju da neće biti mesta u autobusu, čekaju na sledeći, nepada im na pamet da se guraju preko reda, kao što je kod nas da je dovoljno da tri čoveka čekaju dolazeći prazan autobus da se potuku ko će prvi ući u autobus. Srbiji je potreban red, red i još jednom red i elementarna kultura u nekim oblastima. Neljutite se braćo, to je istina.