Da li je žuta traka uvek tamo gde treba da bude

Žute trake postoje da bi se vozila javnog prevoza brže kretala – ako su pravilno postavljene. Vozači ih ne vole. Zbog vožnje tim trakama 18.000 vozača platilo je kaznu 2018. godine. Ne smeju se uvoditi po svaku cenu, već, kažu stručnjaci, na kritičnim deonicama gde je izražen uticaj putničkih automobila i ostalih vozila na sistem javnog prevoza.

Profesor Slaven Tica sa Saobraćajnog fakulteta kaže da se mora gledati šira saobraćajna slika i da se mora pažljivo videti opterećenje.

"Na tim deonicama gde postoji indicija i potreba za uvođenjem žutih traka, neophodno je videti koliko je linija obuhvaćeno tom deonicom. Žute trake se uglavnom ne izvode za jednu liniju, naprotiv, jedan od kriterijuma je da se obuhvati što više linija kako bi se obezbedila protočnost", objašnjava Tica.

Nedavno su ucrtane žute trake u Ulici Jurija Gagarina i Vojvode Stepe, tako da ih je u Beogradu ukupno 30 kilometara. Ne smeju se uvoditi po svaku cenu.

"Na kritičnim deonicama, gde je izražen uticaj dinamičkog saobraćaja, znači putničkih automobila i ostalih vozila, na sistem javnog prevoza putnika. Cilj je da se uticaj saobraćajnog toka ostalih vozila minimizira na sistem javnog prevoza putnika", ističe Tica.

Zbog vožnje žutom trakom, 18.000 vozača platilo je kaznu 2018. godine. Za sada je naplaćeno šest hiljada kazni iz 2019, a oko 100 postupaka u toku.

Đuro Pavlica, zamenik predsednika Prekršajnog suda u Beogradu, kaže da u slučaju kada su vozači inicirali sudske postupke, osporavajući izdate prekršajne naloge, a ukoliko se utvrdi njihova odgovornost, u obavezi su da plate pun iznos fiksne novčane kazne od pet hiljada dinara i troškove prekršajnog postupka.

I zato je na jednoj od nekoliko lokacija na kojoj vozači najčešće prave prekršaje i zbog toga idu kod sudije važno strpljenje.

Obavezno je čekanje dok se saobraćaj ne proredi, a onda, kada se ukaže prilika, sledi uključivanje u srednju traku, i to što pre, kako se ne bi vozilo žutom.

broj komentara 8 pošalji komentar
(petak, 24. jan 2020, 13:06) - Огњен [neregistrovani]

Најгора је ...

она жута трака код Сајма у Београду. То је класичан пример лоше направљеног укључења са споредног пута јер возачи практично немају места да убрзају и безбедно се укључе у средњу траку. Поготово ако се узме у обзир "солидарност" београдских возача. Стручњаци са факултета и секретеријата за саобраћај би требали под хитно да направе измене и продуже мало крајњу десну белу траку како би се могло безбедно убрзати, изаћи и престројити у средњу траку после изласка са паркинга и преласка пруге.

(petak, 24. jan 2020, 11:04) - anonymous [neregistrovani]

Zute trake umesto metro!

Manja investicija, a dodje mu na isto! Odlicno funkcionisu u Istanbulu kako ih zovu Metro Buseve. Imaju na svaku raskrsnicu mostic ili prednost. Ako se ubrza bus u BGD, modernizuje, elektrifikuje i t.d. bice odlicno i nema potreba od metro. Idu cak i po tramvajskim sinama. Modernizovati BG voz, spojiti okolna mesta, sto vise biciklisticke trake i eto vam Danska. Beograd je mali grad, ako funkcionise bus kako treba, svugde moze da se stigne za 25 minuta. Metro ce da zaglavi grad finansiski, opet ce da bude guzva na ulicama, koristice ga samo deca i penzioneri. I bolje da nemamo metro, nego da ga imamo sad. Vec vidjeno u Sofiji, Budimpesti i slicno. Ulozili su puno, a dobili nista, guzva na ulicama veca nego u BGD. Instanbul je dobar primer. Ogroman grad, zeleznica ide samo malo pod zemlje, sve drugo funkcionise super.

(petak, 24. jan 2020, 10:15) - anonymous [neregistrovani]

Jurija Gagarina

Genijalno, sada ce sve tri 95-ice na sat moci nesmetano da koriste zutu traku. Na dobitku su samo "besni" dzipovi koji ce sada moci nesmetano da voze 100 na sat...

(petak, 24. jan 2020, 10:10) - Predlog [neregistrovani]

Za Saobraćani fakultet

žute trake su za mene potrebne. Moj predlog je da kada se već rade nove žute trake da one budu moderne. Kako? Realno žuta traka je neophodna u saobraćajnim špicevima, ima delova dana kada žutu traku mogu da koriste i drugi učesnici u saobraćaju osim GSP-a? Postaviti svetlosnu signalizaciju u svim žutim traka, kamere i neku integrisanu video sobu za upravljanje žutim trakama. Dispečeri da daju signalizaciju u realnom vremenu, žuta traka slobodna za druge učesnike, žuta traka blokirana za sve osim GSP-a. Znam da ima signalizacija kada može da se vozi žutom trakom, po meni treba da bude ON LINE u realnom vremenu, svetlosna signalizacija na svakoj raskrsnici, posebno da se dizajnira samo za žute trake.

(petak, 24. jan 2020, 09:47) - Vlajko [neregistrovani]

Nije rigidan sistem

Negde su pravila stroga i ne sme nikada da se uđe u žutu traku. Na N. Beogradu je kao i u Despota Stefana žuta traka samo u špicu od 7 do 9 i od 14 do najviše 18 časova, nisam siguran. U ostalom periodu može da se vozi i žutom trakom.

(petak, 24. jan 2020, 09:27) - anonymous Stavra [neregistrovani]

Ima još

Ima ih i na primer u Omladinskih brigada na Novom Beogradu.
tu je napravljen presedan bez presedana, jer je to žila kucavica Novog Beograda. Ostaviti samo 2 trake za pola miliona građana neviđeno iritantan potez.

Treba izaći na teren i videti šta su tamo napravili.

Logika žutih traka ko što reče profesor, ne sme se forsirati po svaku cenu. Po nekad je to besmilseno kao u primeru Omladinskih brigada.

A što se kazni tiče, ona glasi " Vozila si žutom trakom"..


(petak, 24. jan 2020, 07:47) - Viktor [neregistrovani]

pokušaja rešenja lošom merom

Žuta traka je dobar primer pokušaja rešenja lošom merom po meni trebalo bi:

da SVI mogu da koriste žutu traku a da moraju da se sklanjaju iz žute da propuste javni prevoz

jer ovako se promoviše zastoj na račun g.prevoza, a ovako bi se smanjile gužve a g.prevoz bi i dalje imao prednost

(petak, 24. jan 2020, 07:42) - Gradjanin Srbije [neregistrovani]

Zasto

A sto bi se drzava odrekla cistih para bez muke. Gde god su zamislili postavili su zutu traku i sa razlogom i bez razloga a sa jednim cilje a to je punjenje budzeta bez rada...Sta jadni koji nisu iz Beograda kao sto sam ja pa sam slucajno usao u nju nekih 10-tak metara jer je za mene Beograd ipan nova sredina i previse je informacija na jednom mestu...Dobio sam cestitku u vidu slike sa presudom da platim 5000 dinara...Secam se, nit sam ugorzio nekog, nit je bilo saobracaja u toj linini a ja sam samo cekao tih 10 metara da se ukljucim u levu traku... slatke pare za drzavu...