Čiji je autobus koji je nemačka policija isključila iz saobraćaja

Srpski autobus u raspadanju nije ostavio utisak samo na nemačku policiju koja je fotografije objavila na Tviteru već je izazvao i brojne komentare na društvenim mrežama od šaljivih do oštrih osuda. Kontrolom autobusa koji je prevozio putnike za Srbiju utvrđeno je da je prešao 1,3 miliona kilometara, da je tehnički neispravan i isključen je iz saobraćaja. Posledice bi mogao da trpi celokupan srpski putnički saobraćaj, smatraju u delu stručne javnosti.

Čiji je misteriozni autobus koji je nemačka policija isključila iz saobraćaja, a fotografije objavila na Tviteru? To utvrđuju srpski policajci sa nemačkim kolegama.

Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije navodi da će se obaviti nadzor nad pravnim licem koje je izvršilo tehnički pregled tog autobusa.

"Utvrdiće se da li je bilo nepravilnosti za pokretanje prekršajnog postupka i oduzeće se ovlašćenje za vršenje tehničkog pregleda vozila", napominje Vida.

Autobusi imaju redovne godišnje i polugodišnje tehničke preglede. Pooštrenim merama koje regulišu rad tehničkih pregleda obavezno je fotografisanje vozila i propisano vreme za pregled vozila. Utoliko je čudnije da se očigledno neispravan autobus uopšte našao na drumu.

Predsednik Grupacije za putnički saobraćaj Milomir Radovanović ukazuje na više nivoa problema.

"I u Srbiji, kao i u državama u okruženju i Evropskoj uniji moraju da se ispunjavaju vrlo strogi standardi što se tiče kvaliteta i ispravnosti vozila", dodaje Radovanović.

U delu stručne javnosti smatraju da bi zbog slučaja u Nemačkoj posledice mogao da trpi celokupan srpski putnički saobraćaj.

"Potrebno je da se popravi postojeće stanje srpskih prevoznika kroz suzbijanje sive ekonomije i nelojalne konkurencije gde oni gube negde oko 300 miliona evra godišnje. To je novac koji bi svakako bio značajan da se uloži u obnavljanje flote i povećanje plata vozačima", kaže stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Božović.

Mihajlović: Udruženja nam se nisu obraćala

Resorno ministarstvo voljno je da pomogne.

Ministarka za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu Zorana Mihajlović tvrdi da to ministarstvo nikada do sada nije dobilo ni inicijativu od bilo kog udruženja.

"Nemam ništa protiv da pričamo o tome i vidimo kakve su mogućnosti budžeta. Ima raznih problema u tom sektoru u vezi sa stanjem autobusa", ističe Mihajlovićeva.

Policija je tokom leta pojačano kontrolisala autobuse i domaćih i stranih prevoznika. Nisu, kažu, nađene drastične nepravilnosti, ali su od 1.700 kontrolisanih autobusa, kod 900 otkriveni prekršaji.

broj komentara 12 pošalji komentar
(subota, 25. jan 2020, 05:36) - anonymous [neregistrovani]

@Krug

Ljudski životi su u pitanju bre. Bil' se žalio na nemce da se autobus raspao u vožnji i ljudi izginuli? Nema veze sa Nemvima nego sa našim čuvenim javašlukom i korupcijom. Ko je potpisao da ovaj krš može voziti ljude? Cena karte s tim ne sme ništa značiti.

(subota, 25. jan 2020, 03:06) - Prevoznik [neregistrovani]

Krntija?

Bus u sasvim pristojnom stanju... 1,3m nije velika kilometraza za to vozilo. Vozilo nema amortizere kao sto pisu mediji, jastucar... Pur pena je zatvorila deo koji je svakako od plastike. Par cevi satrulelo, to je od soli uglavnom i nije nikakva krntija zbog toga. Neka nemac zalegne pod njihovo vozilo tog tipa koje je staro 5god videce istu tu koroziju a na tahografu ce biti cifra od 1m.

(subota, 25. jan 2020, 00:34) - anonymous [neregistrovani]

Nauka

Stvarno je velika nauka objaviti ime vlasnika vozila. 

(petak, 24. jan 2020, 23:53) - anonymous [neregistrovani]

Krug

Ta ista nemacka autobuse, automobile i stare fabricke masine jedva ceka da rasproda (uvali) trecim zemljama a onda ih kaznjava. Ne pokusavam da zastitim ovog autoprevoznika, ali isto tako ne zelim da stanem na stranu tih koji osudjuj. Hocete da se do evropskih gradova vozite za 50 evra i da vam jos autobusi budu novi, pa gospodo nece da moze. Problem je sto je ta ista nemacka nama drzala sankcije 10 godina, pa nas onda ugnjetavali jos 15 i sada hoce da imamo iste standarde kao i oni... Tuzno ali istinito NIJE MOGUCE

(petak, 24. jan 2020, 23:43) - anonymous [neregistrovani]

Zatvoriti doticni tehnicki

Ako pocnete zbog neregularnosti zatvarati tehnicke preglede ostace te bez njih, pa cemo ici kod komsija u hrvatsku bih cg albaniju bugarsku itd da pravimo tehnicke, tamo je verovatno bolje

(petak, 24. jan 2020, 22:11) - Rasadnik ideja! [neregistrovani]

Ja ću da ga kupim...

...i da naplaćujem razgledanje tehničkog čuda!

(petak, 24. jan 2020, 21:27) - Драган [neregistrovani]

да

Да се ја питам ја би протерао тај аутобус кроз Немачку.

(petak, 24. jan 2020, 21:26) - anonymousT [neregistrovani]

Autobus 1.3 mil.

svako ko je vozac autobusa zna da je 1.3mil, km za autobus nista, tako da to nije merodavno,, ovaj sudeci po slici je tu kilometrazu imao davno,,,,autobusi koji voze redovne linije godisnje prelaze vise od 200.000km pa se zapitajte koliko je presao autobus star 10 god,,, a takav kosta ,,, i joss uvek je u top stanju,

(petak, 24. jan 2020, 21:08) - anonymous [neregistrovani]

Odjednom cudjenje

Odjednom se svi kao cude kako izgleda taj autobus, a u Bgd i u medjugradskom saobracaju u Srbiji ogroman broj angazovanih autobusa je u stanju raspada. Ko putuje medjugradskim linijama imao je bezbroj prilika da se u to uveri.

(petak, 24. jan 2020, 21:08) - anonymous [neregistrovani]

Tehnicki

Cemu sluze tehnicki pregledi?! Odmah zatvoriti taj doticni.