Kako se postaje jedna od 100 najvećih kompanija u Srbiji

Stotinu najuspešnijih kompanija u regionu godišnje ostvari prihod od 100 milijardi evra. Regionalni projekat "100 najvećih" bira najuspešnije, a direktorka projekta Ana Knežević kaže da je cilj projekta povezivanje i uspostavljanje saradnje među najboljim kompanijama regiona.

Ana Knežević kaže da su kriterijumi za izbor najboljih kompanija napravljeni tako da pruže potpunu sliku stanja privrede jedne zemlje.

"Oni su upućeni na mikro, srednje i male kompanije, tako da mi biramo najbolje u svim ovim kategorijama", objašnjava gošća RTS-a.

Kaže da su kriterijumi ukupni prihodi, ukupna dobit, broj zaposlenih, a ove se najviše ističe ukupan izvoz.

Postoji statistika koja kaže da je u poslednje tri godine zatvoreno 10.000 kompanija i da pet odsto kompanija ne dočeka ni drugu godinu poslovanja.

"Radili smo analize zašto se kompanije zatvaraju. Postoji čitav sistem uvezanih razloga. Firme u Srbiji uglavnom započinju biznis bez dovoljno kapitala. Kada si mali i nejak, poremećena likvidnost značajno utiče na poslovanje. Takođe, ne postoji dovoljno znanja o tome kako se ulazi u projekte", naglašava Kneževićeva.

Cilj projekta "100 najvećih" je da se kompanije povežu i uspostave saradnju.

"Drugi važan cilj je da promovišemo dobru praksu velikih i uspešnih firmi kao putokaze za manje u kom smeru treba da se razvijaju", kaže Kneževićeva.

Lista najvećih će biti predstavljena u utorak, a kompanije će dobiti digitalni pečat.

Direktorka projekta "100 najvećih" navodi da je digitalni sertifikat potvrda firmi o njenim finansijskim pokazateljima koji dokazuju da ona jeste u rangu 100 najvećih.

"Ističem potpunu objektivnost projekta u smislu da se rangiranje vrši na bazi stvarnih podataka iz poslovnih izveštaja koje su kompanije predale i da kompanija ne može da utiče na svoj rang", kaže Kneževićeva.

broj komentara 0 pošalji komentar