Potpisan ugovor o finansiranju izgradnje auto-puta Niš–Merdare

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, potpisala je sa Evropskom investicionom bankom ugovor o zajmu, vredan 100 miliona evra, i ugovor o investicionom grantu, vredan 40,6 miliona evra za izgradnju auto-puta Niš–Merdare–Priština.

Zorana Mihajlović je tom prilikom istakla da se na pripremi ovog projekta radilo tri godine, te da je uprkos raznim kritikama, na inicijativu tadašnjeg predsednika Vlade Aleksandra Vučića, pokrenut projekat izgradnje "auto-puta mira", s obzirom na njegovu važnost.

"Ovaj projekat je važan ne samo zbog privrednog razvoja Srbije i povezivanja građana u nekoliko okruga, već i politički, zarad stabilnosti u regionu, jer pokazuje želju naše zemlje da se razvija, ali i da do rešenja dolazi kompromisom i saradnjom. Strateški, ovaj auto-put omogućiće nam izlazak na more i luke", rekla je Mihajlovićeva, saopštilo je resorno ministarstvo.

Mihajlovićeva je dodala da je Vlada Srbije opredeljena ka povezivanju sa regionom i saradnji, te da će u ovoj i narednoj godini započeti izgradnja šest novih auto-puteva.

"Srbija danas ima stabilnu ekonomiju i finansije, politički smo stabilna država koja ima kapacitet da započne i realizuje velike infrastrukturne projekte. Želimo da se povezujemo, da budemo deo EU, da postanemo moderna ekonomija, a sve u interesu građana i njihovog kvalitetnijeg života", rekla je ona.

Jadranka Joksimović istakla je da je ovo važan dan za Srbiju jer svako ulaganje u infrastrukturu nije bačen novac, već je na korist građana i u cilju je poboljšanja kvaliteta života svih.

"Bilo je dosta polemike oko važnosti ovog auto-puta, ali svaka država članica EU koja je koristila pretpristupne fondove reći će vam da ulaganje u infrastrukturu nije bačen novac. U praksi, pokazujemo da smo aktivan deo transevropske mreže i povezivanja, što će dovesti do većeg privrednog rasta, novih radnih mesta i bolje povezanosti. Od ovog projekta korist će imati svi, i region i EU, a ponajviše Srbija", rekla je Joksimovićeva.

Violeta Bulc, evropska komesarka za transport, čestitala je Srbiji i svim učesnicima na ovom projektu, rekavši da je današnje potpisivanje ugovora o finansiranju auto-puta veliki korak ka povezivanju regiona.

"Povezivanje znači mir, nadu i prosperitet. Važno je da smo omogućili zemljama regiona da se povežu i iskoriste sve benefite koje to povezivanje omogućava. Imamo velike nade za region i u naredna dva dana razgovaraćemo o mogućnostima dalje saradnje i transportnom povezivanju", rekla je komesarka Bulc.

Migel Morgado je rekao da će EIB nastaviti da podržava Srbiju kako bi se unapredile veze unutar zemlje, regiona i sa EU.

"Podržavamo Srbiju dugi niz godina kako bismo unapredili transportnu mrežu, nastavićemo to i dalje da činimo, posebno imajući u vidu novi investicioni ciklus koji je najavio predsednik Vučić. Želimo da doprinesemo rastu, priširenju i prosperitetu Srbije", rekao je Morgado.

Pre potpisivanja ugovora o finansiranju auto-puta od Niša do Prištine, potpredsednica Vlade sastala se sa delegacijom EIB-om i sa njima razgovarala o nastavku saradnje kako na ovom projektu, tako i na novim projektima u oblasti drumskog, železničkog i vodnog saobraćaja, koje Ministarstvo započinje.

Trasa budućeg auto-puta od Niša do Merdara duga je 77 kilometara. Prva deonica od Niša do Pločnika duga je 33 km i procena vrednosti radova na izgradnji poluprofila, eksproprijacije i projekta iznosi oko 250 miliona evra.

Druga deonica od Pločnika do Merdara duga je 44 km i procenjena vrednost iznosi oko 570 miliona evra. Očekuje se da radovi na prvoj deonici započnu u poslednjem kvartalu sledeće godine.

Ugovore su uz potpredsednicu Mihajlović potpisali i Migel Morgado, direktor sektora za Italiju, Maltu, Sloveniju, Hrvatsku i Zapadni Balkan (EIB), Jadranka Joksimović, ministarka za evropske integracije, i Dušan Purić, pomoćnik direktora "Koridora Srbije". 

broj komentara 10 pošalji komentar
(petak, 13. sep 2019, 01:07) - Eferim [neregistrovani]

Боље касарна

Тај пут треба правити након обезбеђења државне границе према Албанији.

(četvrtak, 12. sep 2019, 22:59) - Tomislav [neregistrovani]

Podji u susret!

Ovoliko negativnih komentara mora da nas zabrine! Ljudi su zaslepljeni mrznjom zbog cega ne vide nista dalje iz njihovog dvorista. Halo, put prolazi kroz Toplicu, na Kosovu zive Srbi i dobri posteni ljudi koji nisu Srbi; zbog toga se gradi autoput. Podjimo u susret dobroti koja ce konacno da nadvlada; zlo odumire po prirodi stvari.

(četvrtak, 12. sep 2019, 18:05) - anonymous [neregistrovani]

Počnite redom ....

Kada ćete početi izgradnju puta Priština - Uroševac ?

(četvrtak, 12. sep 2019, 17:41) - anonymous [neregistrovani]

Prioritet ili ne ?

Nije bitno dali je taj autoput prioritetan, koristan ili ne, bitno je da sa na 100 miliona evra kredita uzme neka pozamasna provizija. To je jedini cilj svega ovaga, jer uopste se ne postavlja pitanje rentabilnosti niti ko ce vratiti tih 100 miliona sa kamatom. Katastrofa od politicara i drzave.

(četvrtak, 12. sep 2019, 16:30) - anonymous [neregistrovani]

!!!

Sprecimo ih da nas vise zaduzuju !

(četvrtak, 12. sep 2019, 15:58) - Јевстатије Стратимировић [neregistrovani]

Пренагљена одлука

Одлука да се гради тај аутопут у овом тренутку је можда донета без подробније анализе ситуације, иако можда неки странци поклањају паре или дају повољне кредите за ту намену, треба ситуацију дугорочно анализирати, он ће у највећој мери користити албанском елементу у балканском геополитичком замешатељству, српски елемент ће имати само штете. Молим председника да још једном размисли о свему томе.

(četvrtak, 12. sep 2019, 15:41) - anonymous [neregistrovani]

Taj autoput za sada uopste nije prioritetan. Treba graditi i povezivati druge gradove i sela po Srbiji.

Novac koji su dobili, ako su dobili, treba iskoristiti za gradnju Moravskog autoputa, a ovaj do Merdara za sta se zalaze EU treba graditi kad se resi pitanje Kosova i Metohije. Dok se ne resi pitanje Kosova i Metohije ne treba raditi nikakve komunikacije prema njima jer smo videli na sta se to zavrsi. Primer je telekomunikacionog saobracaja gde je Srbija izigrana ne samo od Kosova nego najpre od EU i SAD-a.
Epa molim lepo. Kad Medjunarodna zajednica pokaze volju da se resava pitanje KiM i kad se to vec jednom resi za svagda, onda treba saradjivati i graditi komunikacije.

(četvrtak, 12. sep 2019, 15:32) - anonymous [neregistrovani]

За кога правимо ?

И шта ми то повезујемо? А у з то се дебело задужујемо.

(četvrtak, 12. sep 2019, 15:20) - anonymous [neregistrovani]

Koja je svrha to auto puta?

Koja je poenta tog auto puta ako Pristina ne povuce takse?

(četvrtak, 12. sep 2019, 15:08) - anonymous [neregistrovani]

Какав бре западни Балкан?

Железница је у нок дауну. Пруга Краљево-Сталаћ је пруга брзине пужа, ризична.