I turizam prati modu, sajmovi osluškuju želje putnika

U Londonu je završen jedan od najvećih svetskih sajmova turizma. Tamo je bila i Srbija. Uspešno smo se predstavili, a kući smo se vratili i sa novcem za nastavak digitalne kampanje na globalnom tržištu. Evropska turistička komisija dodelila Srbiji 340.000 evra za digitalnu kampanju u Kini, Americi i Kanadi.

Turizam nije imun na modne trendove, baš kao i dužina suknje i oblik frizure. Na turističkim zemljama je da odluče hoće li pratiti modu ili biti demode.

"Savremeni turista želi da se isključi iz svakodnevnog života, otkrije i doživi nešto potpuno novo", kaže Šina Tivilis iz Turističke organizacije Tobago.

Romi Givu iz TO Perua kaže da turisti danas žele da upoznaju lokalno stanovništvo, saznaju kako izgleda njihov svakodnevni život. Ističe da žele da uporede ono što su pročitali na internetu sa realnim životom.

Održivi turizam je nešto o čemu se na sajmu turizma u Londonu najviše govorilo. Stiče se utisak da o tome najviše brinu baš ekološki najčistije zemlje.

"Zbog globalnog zagrevanja održivi turizam je nešto o čemu moramo ozbiljno da razmišljamo, da razvijamo turizam, ali nikako ne na uštrb kvaliteta životne sredine", rekla je Pajvi Hobs iz TO Finske.

Uz časne izuzetke, mladi turisti o zaštiti životne sredine malo razmišljaju. Šta njima ponuditi, a da im ne bude dosadno.

"Mladi žele da se zabave i naprave mnogo fotografija za svoje društvene mreže", kaže Džej Hair iz TO Gvatemale.

Naša zemlja se u Londonu predstavila kampanjom "Vidi Srbiju - koje momente ćeš pamtiti ovog leta", a u konkurenciji velikog broja projekata, Evropska turistička komisija je odlučila da baš naš finansijski pomogne. U pitanju je digitalna kampanja u Kini, Americi i Kanadi.

"Ono što što je poseban ekskluzivitet je da kampanja vredna 340.000 evra. Planiramo veliki miks različitih portala na kojima ćemo biti prisutni na tržištu Kine, ali i na druga dva tržišta", kaže Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije.

Jedna od osobina savremenog turiste jeste hirovitost, ono što je tražio prošle godine, ove ga, na primer, uopšte ne zanima. Sajmovi su prilika da oslušnete želje putnika i uvek budete u korak sa njima.

broj komentara 0 pošalji komentar