Šta će zaustaviti nasrtljive trgovce

Pre kraja godine trebalo bi da dobijemo potpuno nov Zakon o zaštiti potrošača. Jedna od glavnih novina je formiranje registra "Ne zovi". Takvo rešenje će zaštititi potrošače u Srbiji od nasrtljivih trgovaca koji robu i usluge nude putem telefona.

Nasrtljive firme telefonom nude sve i svašta. Šerpe, lonce, ćebad, letovanja, zimovanja... Na meti su sve češće penzioneri.

Milana Budimir, univerzitetskei profesor u penziji kaže da su takvi pozivi ne samo učestali, nego su i neprestani.

"Kada zovu toliko su uporni i govorljivi da ne možete da ih prekinete. Ako bi hteli da nešto odgovorite, morate da saslušate njihovu tiradu koja je obično dugačka i dosadna i jednostavno prelazi svaku meru", rekla je profesorka Budimir.

Milana poziva državu da reaguje, a Vlada najavljuje formiranje registra "Ne zovi" - svi koji ne žele da dobijaju slične pozive moći će da ih zaustave popunjavanjem obrasca kod svog fiksnog ili mobilnog operatora.

Višnja Rakić, pomoćnik ministra trgovine kaže da operator prihvati taj obrazac i dalje ga prosleđuje Ratelu.

"Ratel vodi evidenciju na svom sajtu, kao registar tih telefona i samim tim kad trgovac uđe na sajt Ratela shvati da postoje određeni potrošači koji ne žele da budu pozivani kako ne bi bili uznemiravani što se tiče nuđenja svojih proizvoda", rekao je Rakić.

Telefonski brojevi se objavljuju bez ličnih podataka. Slično rešenje postoji u Hrvatskoj, a u potrošačkim organizacijama kažu da očekuju pozitivne rezultate.

Denis Perinčić iz Republičke unija potrošača kaže da je ova ideja jako dobra i da predstavlja dobar osnov zaštite potrošača od nasrtljive prakse.

"Međutim, potrošači moraju da aktivno učestvuju i da se sami prijave u taj registar kako bi izbegli pozive nastrljivih trgovaca i davaoca usluga", kaže Perinčić.

Javna rasprava o Zakonu o Zaštiti potrošača završava se 25. novembra, i očekuje se da će ga Narogna skupština usvojiti do kraja decembra.

broj komentara 0 pošalji komentar