Londonski nastup srpske pijanistkinje Tamare Stefanović pobrao odlične kritike

Koncepcijski, muzički i tehnički, celokupan klavirski resital Tamare Stefanović je bio veličanstveno dostignuće, smatra muzički kritičar „Gardijana“, Endrju Klemens.

Poznata po interpretacijama širokog repertoara, srpska pijanistkinja Tamara Stefanović nastupa u najpoznatijim svetskim koncertnim dvoranama.

Njen poslednji nastup u Londonu, „Umetnost etide“, muzički kritičar Gardijana, Endrju Klemens, tvrdi da je bio pijanističko savladavanje svakog tehničkog izazova u vema ambicioznom istraživanju.

Izuzetno zahtevan resital Tamare Stefanović koji je trajao gotovo tri sata i na kome je izvela 50 klavirskih komada, bio je posvećen istraživanju načina na koji su kompozitori u poslednjih 100 godina obrađivali etide, pošto su ih Šopen i List uspostavili kao muzički žanr.

Resital je započeo delima Aleksandara Skrjabina, a završio se delima savremenih kompozitora, među čijim kompozicijama je bilo i onih koje su bile posebno namenjene Tamari Stefanović.

Klemens posebno hvali maštu koju je pijanistkinja unela u svoje izvođenje, a njen pristup Rahmanjinovu „bio je osvežavajuće nesentimentalan, izvođenje Ligetija zaslepljujuće, uz zastrašujuću, zastrašujuću Etidu br. 13, kojom je zadala smrtonosni udarac“, kaže na kraju prikaza Klemens.

Inače, Tamara Stefanović je sa 13 godina bila najmlađi student Univerziteta u Beogradu, gde joj je mentor bila Lili Petrović. Pored muzike, njeno široko univerzitetsko obrazovanje obuhvatilo je nekoliko drugih disciplina - psihologiju i pedagogiju. Studirala je, takođe, na Muzičkom institutu „Kertis“ u klasi Kloda Franka, a zatim i na Muzičkoj akademiji u Kelnu, u klasi Pjera-Lorena Ajmara.

broj komentara 1 pošalji komentar
(sreda, 13. nov 2019, 05:01) - Milorad [neregistrovani]

Izvanredno

Све честитке нашој познатој уметници