Taksi ili Car Go, pitanje je sad?

Beograd već danima živi u strahu od protesta taksista i najavljene "radikalizacije".

Procenjujući valjda da nije dovoljno što blokiraju ulice od 12 do 16, kad je većina Beograđana na poslu, prete nečim mnogo gorim – blokadom u saobraćajnim "špicevima".

Svakom stanovniku srpske prestonice već od same pomisli na to, diže se kosa na glavi. Kao da im nije dovoljno što, i u normalnim okolnostima, sate i sate gube pokušavajući da stignu od tačke A do tačke B...

Zarobljeni u prepucavanju "taksista starosedelaca" i pomalo fantomskog udruženja Car Go (koje, kako sami kažu, ne pruža taksi nego usluge "pomoći na putu") Beograđani su ponovo žrtve sukoba koji ih se ustvari veoma malo tiče.

Zaista, koliko često prosečan stanovnik Beograda koristi taksi ili traži " pomoć na putu"?

Biću slobodna (i izvinjavam se onima koji misle drugačije) da odgovorim – vrlo, vrlo retko, tačnije, samo u kriznim situacijama (bolnica, ponekad do  autobuske ili železničke stanice i sl).

Jasno je da su te usluge za nas preskupe,  a ni ljubaznost vozača nije baš na nekom nivou. Ja lično sam to "zadovoljstvo" poslednji put imala letos. Vožnju od pet kilometara platila sam skoro hiljadu dinara, nisam stigla na vreme zato što smo išli najdužim mogućim putem, a na gotovo 40 stepeni taksisti nije palo na pamet da uključi klimu iako je vozio prilično luksuzan "mercedes".

Dakle, za nas, obične smrtnike, čitav ovaj sukob prilično je apstraktan, ali njegove posledice su itekako stvarne.

U strahu od onog što će se dešavati narednih dana, ostaje nam samo da taksiste i njihove suparnike iz Car Go podsećamo da smo tu i da nam njihovo "inaćenje" zagorčava život.

Kad ponovo krenu u blokadu neka pomisle samo na to koliko njima smetaju zatvorene ulice, mitinzi, protesti koje neko drugi organizuje...

Dok se ne urazume i jedni i drugi ili ih ne pomiri neko treći, raduje nas jedino vremenska prognoza jer... na 25 stepeni i prinudna šetnja mnogo se lakše podnosi.

broj komentara 17 pošalji komentar
(nedelja, 13. okt 2019, 16:21) - Uroš [neregistrovani]

Car Go ili Taksi

Ja sam za Car Go.Ja sam se dvaputa vozio sa njima. Jako su ljubazni vozači i dobri su ljudi .Vozila su jako čista i održavana.Cena je jeftina i dolazi tačno na odredjeno vreme. Ja sam za CarGo

(petak, 11. okt 2019, 16:39) - anonymous [neregistrovani]

Da li je tačno?

Nisam siguran, pa bih voleo da neko ko poznaje ovu tematiku da odgovor. Da li je tačno da taksisti mogu da uvoze vozila bez carine? Dalje, ako je broj taksista ograničen na (koliko sam čuo) 6-7000, kako to da se na ulici viđaji taksi vozila sa brojem registracije 14-15000?

(petak, 11. okt 2019, 10:42) - veciti putnik [neregistrovani]

CarGo

Neka taxisti smanje cene i budu konkurentniji od CarGo-a, pa se vozimo i sa njima.

(petak, 11. okt 2019, 08:46) - anonymous [neregistrovani]

Taxi

Sustinski gledano Beograd je pljackasko mesto.On u sustini nema nikakve veze sa unutrasnjoscu.Namesten je da odere gradjane.Dobro neko napisa da "start" u BG vredi koliko i 10km u unutrasnjosti.Nazalost, mi zivimo jednu pljackalizaciju (neki to zovu tranzicija) i procice mnogo vremena dok ne razjurimo sve njene tvorce o posledice.A verovatno necemo nikada.

(petak, 11. okt 2019, 08:28) - anonymous [neregistrovani]

beogradska vlast

U Subotici za 150 dinara te voze 5 km, a u Beogradu za te pare mozes samo da sednes u taksi. Cena goriva ista, amortizacija automobila ista, asfalst u Beogradu bolji... Mislite o tome.

(četvrtak, 10. okt 2019, 20:51) - Djordje [neregistrovani]

Dozvole za taksi prevoz

Slazem se sa gospodinom CarGo. Samo jednu stvar ne znate. Cargo je zaista hteo da se registruje za prevoz putnika nego im nije dozvoljeno jer taksi "udruzenje" ima "dogovor" sa gradskom vlascu o limitiranom broju taksista. Samim tim ti ljudi iz carGo-a ne mogu da dobiju dozvolu, sto je verovatno i u suprotnosti sa ustavom. I to komplikuje dodatno situaciju. Na primer ako ja sutra hocu da se bavim taksi prevozom u Beogradu cak i ako ispunjavam sve kriterijume, ne moze jer navodno postoji dovoljan broj taksista. Kada se ta nepravda ispravi, siguran sam da ce se CarGo registrovati kako treba. Ovako monopol taksista i stvara sve probleme u gradu. Pa postoji i dovoljan broj prodavnica pa se stalno otvaraju nove.

(četvrtak, 10. okt 2019, 10:06) - anonymous [neregistrovani]

CarGo

CarGo je odlično rešenje i prava konkurencija bahatim taksistima, još samo da se registruju za prevoz putnika u drumskom saobraćaju i krenu u legalno poslovanje. Ne znam zašto uporno odbijaju da legalizuju posao nego svoj rad opisuju kao razvoz članova udruženja. Dok to ne urade, taksisti imaju neko pravo da se bune ali i domaći zadatak da počnu da rade bolje nego do sada.

(četvrtak, 10. okt 2019, 10:03) - anonymous [neregistrovani]

Дилема

Није никакво питање Такси или CarGo, одговор је прост, а гласи: CarGo. Не наплаћује се старт, свака вожња може да се оцени, док возач са лошим оценама муштерија губи посао, па ће се трудити да не дави муштерије неким небулозама, кола ће му бити чиста и сл. док се свака вожња наплаћује картицом, што ће рећи нема простора за драње где ће возач у касу да стави реалну цену вожње а остатак себи у џеп. Не кажем да су сви таксисти лоши, има пуно поштених, али CarGo просто своди могућност преваре и јавашлука на минимум.

(sreda, 09. okt 2019, 12:12) - anonymous [neregistrovani]

CarGo ili peske

Zbog ovog iživljavanja, taxi je u Beogradu za mene završio karijeru.

(sreda, 09. okt 2019, 11:05) - anonymous [neregistrovani]

CarGo

sam instalirao svima koje poznajem. Supruga, sira familija, sestre, prijatelji. Ljudi koji do juce nisu ni znali sta je CarGo, sada ga imaju na svom telefonu. Hvala taksistima na tome, a vi samo nastavite sa blokadom, pa da vidite gde cete stici.
I jedan veliki minus gradu koji ostaje nem na bahato ponasanje, sto daje zeleno svetlo da sutra svako moze da paralise grad na xyz broj dana.