Počela eksproprijacija zemljišta za Moravski koridor

Izgradnjom auto-puta od Pojata do Preljine, povezaće se Koridori 10 i 11 - što je od neprocenjivog značaja za oko pola miliona ljudi koji žive kraj Morava, pet hiljada kompanija i dvadeset hiljada preduzetnika. Projekat se privodi kraju, a građevinska dozvola za ovu saobraćajnicu biće izdata u naredna dva meseca. U toku je postupak eksproprijacije zemljišta.

Trasa budućeg Moravskog koridora, ukupne dužine 110 kilometara,  vodi od Pojata, preko Kruševca i Kraljeva do Preljine, odnosno Čačka. Gradi će se u tri faze.

"Prva deonica biće duga 27,8 kilometara, od petlje Pojate do petlje Kruševac zapad", objašnjava Aleksandar Senić, direktor Sektora za upravljanje izgradnjom, "Koridori Srbije". "U okviru te deonice, naša procena je da će biti neophodno doneti oko 2.100 rešenja o eksproprijaciji."

Poreska uprava je, konkretno za grad Kruševac, dala procenu da je vrednost poljoprivrednog zemljišta 200 dinara po kvadratnom metru, ali će biti posebno tretirani svi stalni zasadi, voćnjaci i svi objekti će biti predmet eksproprijacije.

"Mislim da je to u redu", kaže Radomir Miletić iz Bivolja, "nismo se ni pogađali, to je sada solidno, relativna je stvar vrednosti u sadašnjem vremenu, mislim da je u redu."

"Dao sam po ovoj ceni koju su rekli, 200 dinara po metru kvadratnom, premda je to malo ali nemam gde", ističe Vukoman Živković iz Bivolja. "Meni je tako parcela po dužini i morao sam da dam. Izgradnja auto-puta važna je za sve građane."

Do sada je potpisano trideset ugovora i rešenja o poravnanju sa meštanima dve katastarske opštine.

"Ovaj auto-put je izuzetno bitan za grad Kruševac u privrednom i u razvojnom smislu", kaže Jasmina Palurović, gradonačelnica Kruševca. "Izuzetno je bitan za građane Kruševca jer smo bili nekako po strani što se tiče te putne infrastrukture. Danas i ovih dana završićemo svu papirologiju i ono što je potrebno da bi se eksproprijacija zemljišta uradila za buduću trasu auto-puta."

Ukupna procenjena vrednost Moravskog koridora je 800 miliona evra, a prva faza trebalo bi da se završi za dve godine.

broj komentara 0 pošalji komentar