Vesić: Zadesila nas je prirodna nepogoda sa kojom moramo da se nosimo

Gradski odbornici usvojili su Zaključak o dostavljanju informacija o razlozima koji su doveli do plavljenja određenih delova grada, šta je Beograd preduzeo po pitanju vremenskih nepogoda i koje su mere koje će nadležne gradske vlasti ubuduće preduzimati. Od četvrtka 24 aviona zaprašuju komarce a na proleće sledeće godine prvi javni bicikli, rekao Vesić.

O ovoj važnoj temi, kako je navedeno na sednici, govorio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, koji je podsetio da je zbog velike količine kiše došlo do problema u pojedinim delovima grada, naročito na levoj obali Dunava, u naseljima Borča, Ovča, Krnjača i Kotež.

Vesić je istakao da je to velika katastrofa, palo je 104 litra kiše po kvadratnom metru u kratkom vremenskom periodu, dok je u vreme velikih poplava 2014. godine u Obrenovcu za tri dana palo između 180 i 190 litara kiše.

"To je prirodna nepogoda sa kojom moramo da se nosimo i od koje nema potpune odbrane. Za razliku od leve obale Dunava, kada je građen Novi Beograd nasipano je oko šest metara podloge pre nego što su postavljani temelji i zbog toga je Novi Beograd iznad nivoa reke. Nažalost, kompletna leva obala Dunava nalazi se ispod nivoa reke. Kada se tome dodaju podzemne vode, jasno je da zemlja u tom delu Beograda ne može da 'primi' veliku količinu vode posle obilnih padavina", istakao je Vesić.

Dodao je da na levoj obali Dunava živi oko 200.000 ljudi. "Zbog toga završavamo dogovor sa Evropskom investicionom bankom o kreditu od 35 miliona evra, na koji će Grad Beograd dodati 13 miliona, kako bismo krenuli sa izgradnjom kanalizacione mreže na levoj obali Dunava. Tu, pre svega, pričamo o fekalnoj kanalizaciji. Dakle, za 50 miliona evra biće u potpunosti rešen problem fekalne kanalizacije u ovim naseljima", naveo je Vesić.

"Nivo vode u kanalima opada, nastavlja se ispumpavanje vode" 

Govoreći o stanju na terenu, Vesić je ukazao da nivo vode u kanalima opada, što će omogućiti nastavak ispumpavanja vode iz dvorišta i da trenutno 70 potisnih pumpi rade na levoj obali Dunava, kao i tri velike pumpe.

"Prepumpavanje vode u kanale nije imalo smisla dok nivo u kanalima nije počeo da opada, jer voda nije imala gde da otiče. Problem sa levom obalom Dunava je što prirodno nijedna kap vode ne može da stigne u Dunav, s obzirom na to da sve mora da se radi prepumpavanjem. Zbog toga je projekat izgradnje kanalizacije u tom delu grada izuzetno skup", istakao je Vesić.

Prema njegovim rečima, ipak će i dalje postojati problem kišne kanalizacije čiji će deo moći da prihvati novoizgrađeni sistem, ali imajući u vidu visok nivo podzemnih voda, problem će i dalje postojati kada dođe do obilnih padavina. 

"Danas i sutra ćemo uspeti da prepumpamo svu vodu, nakon čega će Zavod za biocide i medicinsku ekologiju, zajedno sa Gradskim zavodom za javno zdravlje, vršiti hemijski tretman zbog fekalija koje su se izlile, dok su građanima juče deljene kapsule larvicida koje se stavljaju u septičke jame i uništavaju larve komaraca u trajanju od 30 dana. Juče je podeljeno više od 2.500 kapsula i podela će biti nastavljena i danas", naglasio je zamenik gradonačelnika Beograda.

"Od četvrtka 24 aviona zaprašuju komarce" 

Ukazao je da je juče Grad Beograd doneo odluku da 24 aviona od četvrtka budu u funkciji zaprašivanja komaraca.  

"Ove godine smo vanredno morali da 'podignemo' avione, što je slučaj bio i u Hrvatskoj i nekim drugim zemljama, jer se zbog visokog nivoa voda nije moglo doći do pojedinih lokacija poput Velikog ratnog ostrva i ritova koji su poplavljeni. Apelujem na građane da preuzmu kapsule i na taj način daju doprinos u borbi protiv komaraca", poručio je Vesić.

Naši prethodnici nisu uopšte ulagali u kanalizacione crpne stanice, istakao je Vesić i dodao da je sadašnja gradska vlast uložila 422 miliona dinara. 

"U pitanju su stanice Dorćol, Reva, Galovica, Karađorđeva, Gazela, Staro sajmište i Retenzija. To su stanice koje bi trebalo da izvlače kišnu kanalizaciju. Crpna stanica na Savskom trgu biće u potpunosti rekonstruisana prilikom rekonstrukcije Savskog trga i još ćemo uraditi dve pumpe na crpnoj stanici Karađorđeva. Trenutno na levoj obali Dunava imamo 136 vozila grada, Sektora za vanredne situacije MUP-a, 'Srbijavoda', kao i drugih republičkih i gradskih institucija. Čeka nas i ozbiljno rešavanje problema kanala" rekao je Vesić i dodao da u celoj Evropi ima poplava.  

Podsetio je da su od 2008. godine do 2013. uložena 894 miliona dinara u kišnu kanalizaciju, a od 2014. do 2019. godine više od 1,3 milijarde dinara.

Na proleće sledeće godine prvi javni bicikli

Odbornici Skupštine grada Beograda usvojili su Odluku o usvajanju projekta institucionalnog javno-privatnog partnerstva uvođenja sistema javnih bicikala u Beogradu, a prema rečima zamenika gradonačelnika Gorana Vesića, ukoliko sve bude išlo po planu, prve javne bicikle trebalo bi da imamo na proleće sledeće godine.

Vesić je rekao da je Beograd jedan od malobrojnih glavnih gradova u Evropi koji nema sistem javnih bicikala, da gradska vlast na tom projektu radi duže od godinu dana i da postoji nekoliko velikih kompanija koje su zainteresovane za saradnju.

"Dobili smo saglasnost vladine komisije za raspisivanje javno-privatnog partnerstva", rekao je Vesić i dodao da će tender biti raspisan čim odluka stupi na snagu.

Po zakonu, dodao je, nakon tri meseca bi trebalo da bude izabran partner nakon čega bi Skupština grada trebalo da prihvati izbor partnera.

"Ukoliko sve bude išlo po planu, prve javne bicikle trebalo bi da imamo na proleće sledeće godine", istakao je Vesić.

Prema njegovim rečima, postojaće 150 stanica sa po šest bicikala, odnosno 900 ukupno.

Trenutno u Beogradu ima 100 kilometara biciklističkih staza od kojih je 20 kilometara urađeno u poslednje četiri godine, rekao je Vesić i dodao da je plan da se izgradi još 120 kilometara.

Dodao je da će bicikli biti obični i električni, koji su potrebni zbog konfiguracije terena u Beogradu.

Odbornici su usvojili i izmene i dopune Odluke o javnim parkiralištima, kao i izmene i dopune Odluke o promeni osnivačkog akta JKP za javne garaže i parkirališta "Parking servis".

Vesić je naveo da će na dnevnom redu današnje sednice biti i urbanistički plan za postrojenje za preradu otpadnih voda u Ostružnici.

Prema Vesićevim rečima, na dnevnom redu današnje sednice biće i plan detaljne regulacije za novu autobusku stanicu u Bloku 42.

"Autobuska stanica je počela da se radi, a u septembru će već moći da se vide obrisi nove stanice. Tako će biti omogućeno da autobuska stanica ima određene komercijalne sadržaje", rekao je Vesić.

 

broj komentara 0 pošalji komentar