Коридори

У овонедељној емисији говоримо о изградњи јужног и источног крака међународног путног Коридора 10 који ауто-путем у пуном профилу повезује север, југ и исток земље.

Иако радови још нису готови, Србија се припрема да у 2019. години започне и потпуно ново поглавље на изградњи ауто-путева који ће нашу земљу повезати са Румунијом, БиХ, Црном Гором и Албанијом, али и ауто-пута који ће кроз централну Србију попречно повезати Коридоре 10 и 11. О томе ће у овој емисији више говорити потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

У оквиру новог инвестиционог циклуса предвиђен је наставак изградње Коридора 11, од Прељине до Пожеге, најтеже деонице за градњу на ауто-путу Београд јужни Јадран. Траса Прељина Пожега заобилази овчарско-кабларску клисуру и на њој ће се градити три тунела: Трбушани, Лаз и Муњино брдо, 32 моста, 11 надвожњака, и три петље.

Горан Маслар, уредник емисије
Горан Маслар, уредник емисије "Коридори"

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре има у плану и изградњу ауто-пута Београд-Сарајево који ће се градити у две трасе које на територији Србије обухватају деонице Сремска Рача-Кузмин, дужине око 17 километара и Пожега-Ужице-Котроман, дужине око 60 километара. Ауто-пут Београд-Сарајево је први ауто-пут који ће директно повезати Србију и БиХ, као и Србију са Републиком Српском, а од великог је значаја и за повезивање у региону.

Србија, поред друмског саобраћаја, улаже и у железничку инфраструктуру, а интензивно ради и на побољшању авио-саобраћаја тако што ће држава уложити у привредно друштво "Аеродроми Србије" ради повећања основног капитала тог друштва, чиме се омогућава да, после нишког и београдског, добије трећи међународни аеродром.

Реализацијом ових улагања, планирано је да Аеродром "Морава" од 28. јуна 2019. буде спреман за прихват путника и робе, а до тада се планира и завршетак процеса сертификације за међународни авио-саобраћај.

Уредник емисије: Горан Маслар

број коментара 0 пошаљи коментар