Жељко Лучић: Одувек сам био, јесам и бићу оптимиста

Гроф Луна у ”Трубадуру”, Ренато у ”Балу под маскама”, Амонасро у ”Аиди”, непоновљив као Риголето, изузетан као Магбет... Славни вердијански баритон Жељко Лучић ексклузивно за РТС говори о данима изолације у епидемији коронавируса.

Почео је у зрењанинском хору "Јосиф Маринковић" када га је диригент Слободан Бурсаћ охрабрио да почне да се бави певањем. Професорке Доротеја Спасић и Бисерка Цвејић подржале су његов таленат и он је убрзо заблистао на домаћим, потом и европским оперским сценама. Освојио је и Метрополитен оперу у Њујорку. Данас Жељко Лучић живи у Франкфурту, наступа на свим значајним сценама и важи за кључно име светске оперске уметности,

Овогодишњу оперску сезону започео је у њујоршком Метрополитену, насловном улогом у Вердијевом Магбету. Лучић је био први избор за замену одлазећег Пласида Доминга.

Очекивала га је изузетна певачка година и на европским оперским сценама. Много посла, проба, изазова, изненада - пауза.

- Да! Све је лепо почело и обећавало још једну успешну сезону и онда, као гром из ведра неба - једно велико ништа!! Време проводим у "кућном притвору" или карантину, размишљајући о томе шта би било кад би било... Живимо тешка времена, сви смо у истом казану и делимо исту судбину, а немоћни смо да било шта учинимо.

Шта се догађа са Вашим ангажманима у Бечкој опери и лондонском Ковент гардену, али и са опером Риголето у Париској опери где је требало да наступате у априлу?

- Пре него што нас је задесила ова несрећа, одрадио сам у јануару Травијату у Ковент гардену, а одмах потом и Тоску у Бечу. Сада, нажалост, Париска опера и Риголето којег је требало да певам, су потпуно неизвесни. Очигледно све зависи од укидања "закона" о забрани кретања и друштвеног ангажовања.

Оперске куће су затвориле врата, емитују снимке својих продукција, будућност уметника је без новчане сигурности. Да ли је оперска уметност на ивици егзистенције, с обзиром на то да је реч о великој и изузетно скупој машинерији?

- Оперска уметност већ одавно стоји на лабавим ногама, али се некако провлачила и одавала утисак да је све у реду. Међутим, ево видите и сами колико је мало потребно па да све оде дођавола! Криза у целокупној културној делатности је постојала и пре овог злослутног вируса, а ово сада је завршни ударац - knockout!!!!!

Планирали сте да овог лета у самоћи чувате глас. Тај одмор је дошао мало раније?

- Не желим више ништа да планирам! Од целог мог плана имам само главобоље. Ем што је пауза дошла пре времена, ем што се не зна ни када ће се завршити!!!

Дисциплина је нешто што врхунски уметник добро познаје, али да ли Вам дисциплиновано мировање у кући тешко пада?

- Природа мог посла је - дисциплина. Не пада ми она тешко, навикао сам, али ми бина мало недостаје. Наш посао је "чергарски", стално у покрету, па ми ово таворење тешко пада. Но, у сваком злу има и нечег доброг, па тако могу сад да одморим глас, јер за тридесетак година каријере - ово ми је прва озбиљнија пауза.

Да ли је редовна вежба довољна да се глас одржава у доброј форми? Или је потребна и сцена, кретање и однос с партнерима?

- Не треба ни претеривати са вежбама и "силовати" глас свакодневно. Посматрано са моје тачке гледишта - за глас није потребно ништа! После одређеног броја година на сцени, сваки одмор је више него добродошао. За враћање у форму довољна је једна вокализа.

Какво је Ваше расположење овх дана? Да ли сте више у "мрачним водама" као ликови из опера које врхунски тумачите, или сте оптимистични и ведрог духа?

- Одувек сам био, јесам и бићу оптимиста! Моја природа ми не дозвољава излете у "мрачне воде", па сам сходно томе увек окружен и испуњен позитивном енергијом.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(среда, 01. апр 2020, 11:00) - Nedim [нерегистровани]

komentar

Svakako da se bariton Željko Lučić ubraja u vodeće baritone,tu spadaju Renato Brunzon,Leo Nucci,Piero Cappuccilli,svi su oni pevali iste uloge po nekoliko stotina puta,Renato je bio čak 400 puta Magbet,pa Nabucco.Sad silom prilika je pauza ali biće opet predstava i velikih premijera.