Проблеми аутоматизације – поглед не може бити и на екрану и на коловозу

Већина возача једва чека аутоматско управљање аутомобилом. Да ли је то увек безбедно? Пример једног Немца, који ће морати да плати казну од 200 евра, доводи у дилему и возаче и произвођаче. Користећи екран осетљив на додир током вожње ударио је у дрво, и уз новчану казну добио и забрану управљања аутомобилом од месец дана. Нису помогле никакаве тврдње адвоката да се једино тако могу укључити брисачи.

Инцидент је, међутим, отворио једно много значајније питање и најавио озбиљан проблем са којим би у будућности могли да буду суочени возачи, не само у Немачкој.

Одлука суда значи да је сваки возач који током вожње користи екран осетљив на додир, па чак и ако су у питању нужна подешавања, попут брзине рада брисача, у прекршају.

„По конвенцији у Европи из 1952 године за сваки удес не може бити одговоран елкетронски уређај већ само возач. Зато је и сваки други изговор неприхватљив“, објаснио је Данијел Коранс, инспектор Европске комсије.

Од аудио-система, преко светала и грејања, па до клима-уређаја, у моделима као што су електрични аутомобили марке „Тесла“, али и многи други, за сва ова подешава возач мора да користи централни екран осетљив на додир.

Аутоматизација сада подразумева чешћу употребу екрана осетљивих на додир 

То често подразумева скретање погледа са пута и на неколико секунди, па и дуже, што може да буде изузетно опасно, али и да се заврши трагично.

„Ми сада не знамо шта да радимо. Возачи хоће аутоматизацију и што мање ручки, а овај пример показује да се не може баш све контолисати са једног места. Неки компромис тражимо“, истакао је Лајонал Маск из „Тесла моторса“.

Ако ова одлука послужи као пример за све сличне случајеве у будућности, аутомобилска индустрија имаће великих проблема.

Један од начина да се ова ситуација превазиће биће и већа употреба гласновних команди у аутомобилу, али је питање колико ће оне бити поуздане и да ли ће моћи да замене баш сва подешавања која се сада врше преко екрана осетљивих на додир.

број коментара 5 Пошаљи коментар
(четвртак, 13. авг 2020, 13:27) - anonymous [нерегистровани]

E svašta

Ja o ovom problemu govorim i pišem od pojave novog Audija A6 C8, koji nema više ni jedan točkić ni prekidač za razliku od njegovog prethodnika A6 C7, kao i za razliku od konkurencije, BMW-a i Mercedesa, a osnovne komande za klimatizaciju se nalaze na donjem ekranu i ništa se ne može uraditi ’napamet’ već se mora pogledati dole i potpuno skrenuti pogled sa puta da bi se nešto podesilo.
Dakle, kažnjavaju vozače zbog upotrebe mobilnog telefona, koj držimo u ruci u vidnom polju dok je neko konstruisao, proizveo i pustio u prodaju automobil gde vozač mora da skloni pogled sa puta da bi izvršio osnovna podešavanja neophodna u toku vožnje.
E sad, neće niko osuditi Audi u Evropi ali će to sa zadovoljstvom uraditi sudovi u SAD, koji drakonski osuđuju firme iz Evrope i Južne Koreje, kao što je poznati slučaj osude VW u vezi emisije štetnih gasova. Dakle, samo se čeka da neki Amerikanac tako sleti sa puta, polupa auto od 100 000 $ i izjavi na sudu da je morao da skrene pogled sa puta i da sud osudi proizvođača i donese drakonsku novčanu kaznu.

(среда, 12. авг 2020, 03:40) - anonymous [нерегистровани]

Imam ekran osetljiv na dodir u kolima, ali ga ne volim.

Stvarno moraš da gledaš šta pipaš po ekranu. Ne treba sve da bude na ekranu. Pojačavanje zvuka, tempomat, menjanje stanica na radiu, na volanu... dugmići na konzoli treba da postoje. Da pri vožnji uopšte ne moram da jurim po displeju gde je šta.

(уторак, 11. авг 2020, 15:09) - anonymous [нерегистровани]

Blejac

Samo ti bleji u smartfon, takvi i nisu za drugo al samo dalje od mene na cesti, boga ti.

(уторак, 11. авг 2020, 15:05) - anonymous [нерегистровани]

kom

"Vecina vozaca jedva ceka automatsko upravljanje?" - Pobogu pokazite mi ko su ti "vozaci" koji jedva to cekaju? To ne postoji, to o kome vi pisete to nisu vozaci, to su putnici ti koji to kobajagi jedva cekaju, vozaci na ovo ni ne misle niti bi to mogli da smisle...

(уторак, 11. авг 2020, 12:02) - Posmatrač 2020 [нерегистровани]

Automatsko upravljanje

Automatsko upravljanje postoji odavno. Lepo sedneš u autobus i možeš do mile volje blenuti u smartfon i pri tom ne ugrožavati nikoga.