Читај ми!

Туризам одолева изазовима, домаћи гост важна карика

У целом свету 27. септембар обележава се као Дан туризма, привредне гране која се, последњих година, суочава са великим изазовима. Туризам опстаје иако му, након пандамије, нови проблем представљају ратни сукоби у Украјини.

Његово величанство, домаћи гост, помогао је туризму Србије, не само да преживи него да постигне одличне резултате. У односу на првих седам месеци рекордне 2019. године, повећан је број ноћења за 12 одсто, а девизни прилив за чак 72 одсто.

„Морам да напоменем да је јако важно што је држава препознала значај домаћег туристе, што су ове године ваучери били у већем броју и већој вредности тако да су били још атрактивнији. Захваљујући томе се и продужила туристичка сезона све до краја новембра, а онда већ долази зимска сезона тако да имамо пуно разлога да будемо задовољни“, истакла је Марија Лабовић, директорка Туристичке организације Србије.

За одрживи развој туризма наредних година од пресудне је важности очување животне средине. И то је оно на чему инсистира и Светска туристичка организација. 

„Општина Врњачка Бања управо у томе има велику предност, зато што има еколиошку, здраву животну средину која се наслања на планину Гоч на термоминералне изворе и то је оно чему ми дајемо посебан акценат и то је оно што ми нудимо као дестинација у Србији“, објашњава Бобан Ђуровић, председник Општине Врњачка Бања.

Како задржати људе, пре свега младе у сектору туризма и угоститељства. То је проблем са којим се бори читав свет. 

„Ми сваке године организујемо туристичку конференцију Западне Србије која је изузетно посећена и окупља туристичке раднике из целе Србије и региона, имамо константне едукације које посећују туристички радници и можемо да се похвалимо да нисмо имали одлив кадрова у претходним годинама, пре свега, зато што смо имали госте, пре свих домаће“, каже Мирослав Рађен, директор Туристичке регије Западна Србија.

Овог лета се у Србији, буквлано тражила соба више, а према неким проценама недостаје нам још 11.000 смештајних капацитета. 

„Доста је интересовања странаца за куповину хотела у Србији. Постајемо све популарнија дестинација не само за долазак страних туриста већ и за инвестиције јер они желе да овде улажу у бизнис у ту делатност“, наводи Георги Генов, директор ХОРЕС-а.

Домаћа туристичка места су и ових септембарских дана пуна туриста. На одмору су сада породице са мало децом и најстарији суграђани.

број коментара 0 Пошаљи коментар