Читај ми!

„Гучи“ је пре 100 година био само продавница ташни и торби у Фиренци

Модну компанију „Гучи“ пре једног века основао је италијански бизнисмен и модни дизајнер Гучио Гучи из Фиренце. Компанија је осмишљена као фирма за производњу коже.

Инспирацију за отварање предузећа ове врсте Гучи је добио у Лондону, док је радио у луксузном хотел "Савој". Видевши префињену елеганцију енглеске аристократије, поставио је себи циљ да то пренесе и у Италију.

Следећих година, Гучи опстаје, проширује се и највише се оријентише на производњу торби, ковчега, рукавица, обуће и каишева и предмета од коже. Године 1938. Гучи се проширио и отворио прву продавницу у Риму.

Сам Гучио је дизајнирао многе значајне производе компаније. Већина купаца били су локални аристократи који су тражили и опрему за јахање, тако да је Гучи развио и јединствену коњичку линију производа.

Отварањем продавница у Милану и Њујорку, компанија „Гучи" почиње да гради своје место у луксузном свету моде.

Гучио Гучи је умро 1953. године, а његови синови Алдо, Васко, Уго и Родолфо преузели су посао. Опстанку компаније највише је допринео Алдо.

Гучи је постао синоним за елеганцију и префињеност у џет сету. По први пут ради и по личној поруџбини за Грејс Кели, принцезу од Монака, креирајићи свилену мараму са цветним принтом.

Такође, једна од торби на раме коју је носила Џеки Кенеди, супруга америчког председника Џона Ф. Кенедија, постала је популарна као „торба Џеки О.”.

Након Гучијеве смрти, компанија се ширила, а породица је била позната по сукобима и споровима због наследства и акција газдинства.

Педесетих година „Гучи" представља заштитни знак, инспирисан обликом седла, који постаје симбол луксуза.

Готово свака позната личност је бар једном носила неки комад етикете „Гучи". Међу њима су Џеки Оназис, Софија Лорен, Рок Хадсон, Волис Симпсон, војвоткиња од Виндзора, Сидни Поатје, Одри Хепберн, Елизабет Тејлор, Џек Николсон, Мадона…

Неки од модних додатака ове модне компаније,  попут ципела, кравата, торбица с бамбусовом ручком, улазе у историју моде као неки од кључних елемената доброг стила.

Први парфем лансиран је средином седамдесетих, под именом №1. 

Модна кућа „Гучи" се 1998. године нашла у Гинисовој књизи рекорда са „Генијалним џинсом", најскупљим фармеркама на свету.

Материјал ових фармерки је поцепан и покривен афричким перлама, а у Милану су коштале 3.134 долара.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(понедељак, 26. окт 2020, 09:52) - anonymous [нерегистровани]

Mozda obratno

Najbolje u citavom tekstu je "...da prefinjenu eleganciju engleske aristokratije prenese u Italiju..." :-)

(недеља, 25. окт 2020, 22:35) - anonymous [нерегистровани]

Nasmešeni koferi

Dizajn kofera podseća na smajli.