Читај ми!

Кардашијанке – антихероине које су постале иконе популарне културе

Серија „У корак са Кардашијанима“ после 14 година и 20 сезона је завршена. Овој поридици је донела огромну популарност која се прелила и на друштвене мреже. Аутентичност и огољеност пред камерама, али и отварање различитих друштвено ангажованих тема учинили су да Кардашијани постану феномени популарне културе о којима прича цео свет.

Сузе, свађе, шокантне ситуације и неутољива глад за славом. То је рецепт за мегапопуларност коју породица Крадашијан од 2007. године сервира људим широм света у ријалити програму У корак са Кардашијанима.

„Мислим да о феномену Кардашијан не можемо да размишљамо ако не размишљамо шта се дешавало са друштвом у целини и некако ми се чини да је та њихова историја и та њихова популарност у великој мери везана и за развој медија“, сматра Ана Мариноли, теоретичарка медија и професор на Факултету драмских уметности.

Ким, Кортни, Кло, Кендал, Кајли и њихова мама Крис, у некоме буде дивљење док их други доживљавају као негативце.

„Антихероине које су постале дефинитивно иконе популарне културе 21. века“, додаје Мариноли.

Армија обожавалаца

Без посебних талената, без оригиналности, али са армијом обожавалаца и милионима гледалаца током 20 сезона емитовања, Кардашијани су делили своју интиму пред камерама.

„Мислим да су оне заправо врло брзо схватиле шта је оно што ће бити драгоцена валута у савременом медијском окружењу, а то је аутентичност и искреност. И мислим да су оне заправо глумиле себе“, каже професорка.

Међу том шарениликом публиком која је редовно пратила Карадашијане, као најбројнија издваја се неочекивана категорија.

„Када погледамо резултате гледаности они показују да су Кардашијан биле најгледаније у оним слојевима које чине жене од 18 до 34 године, али образоване жене, жене које су самосталне, жене које немају можда партнера, жене које доста зарађују. Дакле, није то баш публика која би нам можда била прва асоцијација“, напомиње Мартиноли.

Борци против стереотипа

Рапсрављале су и о равноправности и сексуалним идентитетима, посебно када је отац најмлађих ћерки Кајли и Кендал Џенер, променио пол. Бориле су се с вишком килограма, али су успеле да наметну потпуно другачији појам лепоте и физичког изгледа.

„Ми видимо да се и оне боре са неким наметнутим идеалима лепоте, а с друге стране, такође им и доприносе тиме што доста новца улажу у то како оне изгледају. Мислим да су оне наговестиле оно што су већ данас трендови, а то је да не волимо баш увек да видимо нешто што је исконтролисано и што је увежбано. Желимо да видимо оно што је заиста право“, додаје теоретичарка медија.

Неограничено присуство на друштвеним мрежама

Али за то „право“, 45 минута, колико су трајале епизоде каснијих серијала, постало је мало. Неограничено време и простор Кардашијанке су заузеле на друштвеним мрежама.

„Када посматрамо њихову активност на друштвеним мрежама, онда можемо да видимо да су оне на неки начин утрле пут култури инфлуенсера, која је данас толико популарна. Дакле, врло брзо су схватиле да је телевизија један контролисан простор у коме имаш ограничено време, а да су, с друге стране, друштвене мреже простор у коме ти 24 сата дневно можеш да комуницираш са својом публиком“, додаје Мартиноли.

Толико добро да су налози Ким и Кајли међу 10 најпрећенијих на Инстаграму. Тако 228 милиона људи широма света зна шта је Ким Кардашијан добила за рођендан. Али да ли су баш сви налози пратилаца стварни или купљени уз помоћ технологија? То можда и није важно. Стваран је новац који стиже на њен рачун од рекламирања производа.

За само једну објаву добија 500.000 долара. А будући да има и споствени вишемилионски посао у индустрији лепоте и да су њени пудери „маст хев“, једно место на Форбсовој листи најбогатијих милијардера заузела је управо она.

Предузетнички дух најпопуларнију сестру одвео је и у гејминг индустрију, па је тако игра Ким Кардашијан Холивуд међу најигранијим на свету. Наравно, ауторка је и прве објављене књиге селфија.

Да ли ћемо и Ким Кардашијан видети у председничкој трци

Ким жели да се бави реформом судских пресуда и затворских казни, а на то ју је инспирисао одлазак у Белу кућу и сусрет са Доналдом Трампом. Поједини аналитичари сматрају да није искључено да се једног дана и она, као Кање Вест, нађе у изборној трци за председника.

„Савремена политика је већ одавно укрстила своје путеве са естрадом и са неком селебрити културом. Можда се то заиста најочигледније види у Сједињеним Америчким Државама. Некад смо се смејали за Трампа, можда нам је данас смешно за Ким Кардашијан, али видимо се за десетак, петнаест година. Ко зна?“, сматра Ана Мартиноли.

А зна управо Ким Кардашијан на који начин ће привући још гледалаца у новом ријалитију уговореном са претплатничким сервисом Хулу. Будући да је после 14 година и 20 сезона серија У корак са Кардашијанима завршена, пикантерије о њеном и Кањеовом разводу гледаћемо на другом месту и највероватније у некој новој форми.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(уторак, 22. јун 2021, 00:06) - bata [нерегистровани]

heroine ?

za praznoglavce.

(петак, 18. јун 2021, 09:05) - Slavko Petrov [нерегистровани]

fetiš

Svet je osvojila, potom pokorila neverovatna ženska zadnjica zaradivši, pritom, milijarde dolara.
Naravno, istom upravlja vlasnica.