Čitaj mi!

Novembarske izložbe u Kulturnom centru Beograda bez svečanog otvaranja

Usled trenutnih epidemioloških okolnosti neće biti priređeno zvanično otvaranje, već će izložbe biti otvorene za publiku od četvrtka, 12. novembra u podne. U Galeriji „Artget“ otvara se izložba Međunarodno studentsko bijenale umetnosti knjige „[s]BUK2: Foto-knjiga“. Likovna galerija otvara vrata zbog izložbe Marka Crnobrnje „Sve smo pogrešno razumeli“. U Galeriji "Podroom" posetioci će moći da vide „Obmane“ Branka Miliskovića.

U Galeriji „Artget“ otvara se izložba pod nazivom Međunarodno studentsko bijenale umetnosti knjige „[s]BUK2: Foto-knjiga“. Drugo po redu izdanje, održava se u novembru mesecu u Domu kulture Studentski grad i Galeriji „Artget“ Kulturnog centra Beograda.

Na izložbi su predstavljeni radovi studenata iz Srbije kao i iz zemalja regiona, Evrope i Azije.

Pored 49 radova u dosadašnjoj kategoriji Artist Book/Knjiga umetnika (DK Studentski grad), ove godine su u novouvedenoj kategoriji Photo Book/Foto-knjiga (Galerija „Artget“) izložena 23 rada.

Radovi su odabrani glasanjem stručnih umetničkih žirija. Usled nemogućnosti slanja, radovi pojedinih autora biće predstavljeni u digitalnoj formi.

Izuzetna raznovrsnost radova, u pogledu ideje i umetničkog izraza, svedoči o sve većem interesovanju mladih umetnika za ovaj medij i o nastojanju da se prevaziđe stroga definicija knjige kao konačnog objekta.

Pored radova prispelih na konkurs, specijalni gost (u digitalnom obliku i onlajn) u kategoriji Foto-knjiga je Departman za fotografiju i nove medije Akademije umetnosti i dizajna iz Bratislave (Slovačka) sa radovima svojih studenata pod pedagoškim vođstvom doc. mr um. Olje Triaške Stefanović i mr um. Juraja Blaška Sastavni deo „[s]BUK“ bijenala čini program radionica i predavanja koji uključuju i goste – umetnike i predavače iz inostranstva, ali zbog aktuelne epidemiološke situacije, prateći program ovogodišnje izložbe biće realizovan uglavnom putem onlajn platforme.

U Likovnoj galeriji otvara se izložba Marka Crnobrnje, pod nazivom Sve smo pogrešno razumeli.

Crnobrnja je tokom prethodnih 15 godina delima je prvenstveno označio bitne događaje i periode u svom životu, a kao posledica njegovog likovnog i narativnog izraza je prisutnost na savremenoj umetničkoj sceni.

Tragajući za pravim odgovorom na odrastanje i njegovim fenomenom, nastala su mnoga dela koja svojim kontinuitetom i likovnošću zauzimaju jedan drugačiji pogled na savremenu skulpturu.

Kroz svoj dosadašnji opus, Marko Crnobrnja se profilisao kao umetnik-pedagog, autor koji u središte svog skulptorskog promišljanja smešta figuru deteta i kroz svedene postavke stvara narativne kompozicije didaktičkog karaktera.

Intenzivno prožimanje uloge roditelja i umetnika, evoluiralo je i dostiglo kulminaciju najnovijom serijom skulpturalnih scena u kojoj se glavni lik može posmatrati i kao umetnikov alter ego koji ponovo proživljava svoj prvi susret sa određenim umetničkim delima.

Dvanaest scena obrazuju konstelaciju u prostoru koja se može okarakterisati i kao kratak uvod u istoriju umetnosti, pregled najpoznatijih, ili najprepoznatljivijih, primera u koje je inkorporirana zatečena figura dečaka u nedoumici, koji se po prvi put susreće sa njima.

Svedenim sredstvima, kroz gestikulaciju i mimiku, umetnik stvara međusobne odnose unutar svake od scena i prikazuje trenutak zaustavljen u vremenu, pomalo ravnodušan, ali ispunjen anticipacijom, neizvesnošću narednog trenutka.

Ono što je karakteristično za ovu seriju, a drugačije u odnosu na ranije radove Marka Crnobrnje u kojima je noseća poruka vrlo jasna i nedvosmislena, jeste da svaka scena sadrži svojevrstan obrt, duhovito izvrtanje situacije i udaljavanje od opšteprihvaćenog narativa do kojeg dolazi usled pogrešne percepcije, neupućenosti u osnove ne samo istorije umetnosti, nego i biblijskih, istorijskih tema i opšte kulture generalno.

Istovremeno, ovakav pristup zahteva i određeno poznavanje prilika od strane publike kako bi se prepoznale intencije autora i detektovali „sporni“ momenti, čime je poučan karakter skulptura Marka Crnobrnje dobio jednu novu dimenziju.

U Galeriji "Podroom" otvara se izložba pod nazivom Obmane/Delusions, autora Branka Miliskovića.

Program uz izložbu, koji će se realizovati na dan otvaranja (četvrtak, 12. novembar) od 18 do 20 časova je Živa instalacija.

U okviru izložbe Obmane biće predstavljeni novi radovi Branka Miliskovića, izrežirane, filmične pokretne slike, koje referišu na prošlost, sadašnjost i neizvesnu budućnost.

Ovo je do sada možda najintimnije delo autora, čija je umetnička praksa povezana sa političkim komentarima i visoko estetizovanim karakterima. Obmane potiču iz Miliskovićevih sirovih osećanja i hladnog intelektualnog propitivanja, one su rezultat propitivanja priča koje pričamo o sebi, o svojim opsesijama i željama, koje su na granici između realnosti i fantazije.

Umetnost Branka Miliskovića je teatralna, koncipirana kroz pažljivo konstruisane scenske karaktere, vođena uglavnom amalgamom teksta, igrom reči i slike.

Njegovi performansi su visoko estetizovani i često na granici teatra, opere i performansa. Obmane izgledaju kao lucidna projekcija iluzija, fantazirane stvarnosti, opsesija, sve to što se formira kao sanjarenje, maštanjarenje ili blistava, iskrena meditacija na kratkotrajne užitke i trajne bolove postojanja.

Postavka/izložba tako deluje kao filmična situacija poput sna, performativnog sna, performativne izložbe ili pak, psihotičnog stanja koje karakteriše preterana žudnja, strastvena psihoza ili erotomanija.

Erotomanija, između ostalog, predstavlja tip patološkog tugovanja, poremećaj vezivanja, nestabilnosti u identitetu i pokazatelj je slabog testa realnosti. U ovom slučaju, ljubomora, tugovanje, čežnja za drugim, nekim ko je odsutan, ima bitnu ulogu u projekciji brige i opsesije.

Taj drugi, „stranac“ osmišljen je kao mehanizam putem koga se prikrivaju depresija, lucidnost i usamljenost.

Ulaz je slobodan, a izložbe su otvorene do 3. decembra 2020.

U Filmskoj galeriji, u toku je izložba Artedu radionice 2020, u okviru koje su izloženi radovi grupe odabranih mladih umetnika koji su od jula do oktobra učestvovali u Artedu radionici 2020. Kroz crteže, fotografije, slike, printove i kratke filmove, polaznici na originalne načine predstavljaju teme za koje oni i njihova generacija smatraju da su bitne.

Mladi umetnici nam govore o svetu koji ubrzano prelazi granicu izmedju stvarnog i digitalnog, subjektivnog i objektivnog, oni preispituju društvo u kome živimo i njegove sisteme vrednosti, grad, porodicu, prijatelje, pokušavaju da nađu način kako kroz umetnost predstaviti intimu. Oni na veoma ličan i emotivan način analiziraju svet, kako bi uspeli da definišu svoju poziciju u ovom specifičnom vremenu.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">