petak, 27. jan 2023, 11:53 -> 12:40
Izvor: PTC
Autor: Milica Popović
TRAME – Kada o kulturnom nasleđu učimo kroz igru
Da se kroz igru najlepše i najlakše uči o kulturnom nasleđu, dokazali su učesnici međunarodnog projekta TRAME, stvorivši društvenu igru „Never ending journey“ koja je posvećena putovanjima antičkih migranata. Igra nas vodi u avanture u kojima upoznajemo civilizacijske tekovine na prostoru nekada moćnog Rimskog carstva.
Kulturno nasleđe živi onda kada iskustvo prošlih civilizacija prenosimo na pokoljenja, tako da ta znanja budu shvatljiva i dostupna mladima putem neformalnog načina edukacije.
Baš to je bio jedan od ciljeva međunarodnog projekta TRAGOVI SEĆANjA - TRACCE DI MEMORIA - TRAME.
Ovaj projekat je kroz radionice i multidisciplinaran pristup srednjoškolcima približio kulturno nasleđe i tekovine antičkih migracija koje su, kao i ove danas, osim političkih donele i multikulturalne promene.
Tako su Rimljani otkrili malter baš zahvaljujući odlasku na istok, da bi kasnije ta znanja primenili prilikom izgradnje čuvenog Koloseuma.
Učesnici ovog projekta bile su izabrane srednje škole i institucije vezane za zaštitu kulturnog nasleđa, među kojima su osim Srbije učestvovale i Italija, Poljska, Mađarska i Turska.
Na Međunarodni dan obrazovanja (24. januara 2023. godine), u Centru za promociju nauke prezentovani su rezultati ovog projekta koji je podržan kroz program Erazmus+ Evropske unije, a jedan od njih je i TRAME priručnik za nastavnike i stručnjake u oblasti kulturnog nasleđa.
Najveće oduševljenje među prisutnom publikom izazvala je društvena igra „Never ending journey“, koju su osmislili đaci iz Srbije, Turske i Mađarske, a koji su učestvovali u Trame razmenama učenika.
Igra prati putešestvija antičkih migranata (slikar, skulptor, arhitekta, lekar, filozof, istoričar, trgovac, kovač...), njihove prelaske Alpa i Apenina, prelazak Sredozemnog mora...
Karakteri imaju misije i zadatke, dočaravajući sve nevolje migrantskog života, ali i pomoć stranaca, te naklonost sreće.
Mapa za igru, figurice i opisi karaktera, kompletno su urađeni kao kreativna rešenja srednjoškolaca, bazirana na znanju i naučnim činjenicama koje su pružili profesori i stručnjaci kulturnog nasleđa.
Događaj je organizovao Arheološki institut, uz podršku Škole za dizajn - partnera u projektu koji su predstavljali Republiku Srbiju.
Rukovodilac projekta u Srbiji je Jelena Anđelković Grašar iz Arheološkog instituta.
Utisci TRAME putovanja, stečeno znanje i proces učenja opisani su u TRAME priručniku.
On je namenjen nastavnicima i stručnjacima iz oblasti kulturnog nasleđa, a za cilj ima da pokaže primenu interpretacije kulturne baštine u procesu učenja, najpre neformalnog obrazovanja, a onda i formalnog.
Priručnik je besplatan i dostupan na sajtu projekta:
komentari