Čitaj mi!

Pandemija produbila problem nabavki tampona i uložaka

Trećina devojčica i devojaka starosti između 14. i 21. godine imala je problema sa pristupom proizvodima, koji su potrebni tokom menstrualnog ciklusa, za vreme mera zaključavanja usled pandemije.

Britanski lanac supermarketa „Morisons" prepoznao je problem i rešio da pomogne. Rukovodstvo marketa želi da se suoči sa problemom siromaštva u zdravstvu, pa će s tim ciljem donirati jedan higijenski proizvod za svaki kupljen.

Donirani sanitarni proizvodi biće dostavljeni lokalnoj banci hrane, odakle će moći da ih preuzmu osobe kojima su najpotrebniji. 

Dobrotvorna organizacija za decu Plan internešenel istraživanjem je otkrila da skoro trećina (30 procenata) devojčica i devojaka starosti između 14 i 21 godine ima problema sa dobavljanjem uložaka ili tampona, da je svaka sedma morala da ih pozajmljuje od prijateljica, a svaka deseta je nosila improvizovanu zaštitu tokom ciklusa.

Statistika navodi da oko 137.000 devojčica širom Velike Britanije izostaje sa nastave zbog toga što ne može da priušti sanitarne proizvode.

Tina Lesli, osnivač organizacije „Fridom fir grls", koja se bori protiv siromaštva, kaže da su se zahtevi za besplatnim sanitarnim i higijenskim proizvodima povećali pet puta od prvog zaključavanja.

Dodala je da je kampanja „Morisonsa" značajan korak napred u ovom uglavnom ignorisanom problemu sa kojim se suočavaju žene i devojke u Britaniji.

„Sanitarni proizvodi su od suštinske važnosti", rekla je Šerel Mekej, menadžerka nabavki u „Morisonsu", i dodala da je „nemanje sredstava za kupovinu uložaka ili tampona problem mnogih devojaka" i da su u kompaniji sigurni da će organizovanjem doniranja pomoć pružiti onima koja je neophodna.

Pandemija je pokrenula čitav niz pitanja koja pogoršavaju siromaštvo. Sa sve većim finansijskim ograničenjima, zbog otkaza i tehnoloških viškova „veliki broj ljudi brine finansijska nesigurnost", rekla je Lesli i naglasila da su ti proizvodi inače bili besplatno dostupni u mnogim školama, koje su sada zatvorene, pa je problem još veći. 

U januaru 2020. vlada je uvela program besplatnih sanitarnih proizvoda za škole, a u novembru 2020. Škotska je postala prva država koja je proizvode potrebne tokom menstrualnog ciklusa, obezbeđivala besplatno za sve kojima su potrebni.

Iz humanitarnih organizacija pozivaju nadležne institucije da zbog uslova u pandemiji obezbede dodatnu pomoć.

„Morisons" je od 2017. godine povratio troškove PDV-a na sve svoje ženske sanitarne proizvode, a trebalo je i da do januara 2021. vlada zvanično ukine porez na tampone.

Međutim, direktiva Evropske unije o PDV-u i dalje nalaže najmanje pet odsto poreza na sve sanitarne proizvode.

Prema istraživanjima, prosečna žena mesečno potroši 10,24 funte na sanitarne proizvode, u zavisnosti od obima mendtrualnog krvarenja.

Tokom života, žene u Britaniji potroše u proseku po 4.916 funti na uloške i tampone.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">