Нова дискографија – Рене Флеминг пева лид

Представљамо албум са песмама Брамса, Шумана и Малера у интерпретацији сопрана Рене Флеминг који је у јуну објавила дискографска кућа Дека.

Након блиставе оперске каријере, једна од најпознатијих певачица данашњице се после скоро двадесет година вратила лиду, изводећи композиције из богате ризнице немачке соло песме. Тешко је поверовати да је у обимној дискографији ово уметнице, албум који је објављен раније ове године, њен први запис музике Брамса и Шумана, док је Малера само једном раније забележила са Клаудијом Абадом, наступајући у завршном ставу његове Четврте симфоније. И на овом албуму, поред песама са клавирском пратњом у којој јој се придружује њен дугогодишњи сарадник Хелмут Хел, Рене Флеминг осветљава немачку соло песму и кроз призму циклуса са оркестарском пратњом, изводећи Малерове Песме на Рикертове стихове уз Минхенску филхармонију под управом Кристијана Тилемана. Шуманов опус на овом албуму представљен је његовим циклусом Живот и љубав жене, док је код Брамса Флемингова направила избор, који, између осталог, укључује и чувену Успаванку опус 49 број 4.

Интимни и лирски израз ових дела, пружа прилику солисткињи да искаже најбоље атрибуте свог гласа – мекоћу, топлину, беспрекорно фразирање и прецизну интонацију, по којој су постала позната и њена оперска извођења. Говорећи о овом програму, Рене Флеминг је истакла да „воли лид због блискости поезије и музике и што омогућава истовремено и дубоке емоције и најинтимнију, нијансирану експресивност. Немачки лид је, за мене, истовремено и основа и врхунац соло песме", закључује уметница.

Критика се слаже да је на овом албуму најуспешнија интерпретација Малерових Песама на Рикертове стихове, док за дела Брамса поједини критичари наводе да Флемингова има тенденцију сувише интензивног тумачења, које овим једноставним мелодијама непотребно додаје на тежини.

Уредница емисије Ивана Неимаревић



број коментара 0 Пошаљи коментар