Читај ми!

Грамофонија – Кончерта гроса Франческа Ђеминијанија

Репродукујемо снимке интерпретације чланова Ансамбла солиста Лава Маркиза. са плоче коју је 1977. године објавила продукцијска кућа Мелодија.

Крај седамдесетих година XX века у каријери совјетско-холандског виолинисте и диригента Лава Маркиза су обележили интензивни наступи и снимања како са Московским камерним оркестром, тако и са његовим Ансамблом солиста. У истој години у којој је објављен албум који вечерас емитујемо, Маркиз је објавио још четири плоче са музиком Моцарта, да би две године касније уследила још једна таква серија од пет албума посвећених Хендловом стваралаштву. Иако ће касније бити чувен као интерпретатор дела својих савременика, Лав Маркиз је у овом периоду био окренут репертоару који су чиниле композиције аутора 17. и 18. века, о чему сведочи и плоча са Ђеминијанијевим остварењима. Ови снимци старог италијанског мајстора који је славу стекао у Енглеској, након Маркизове емиграције и рада са бројним европским оркестрима, стекли су култни статус, будући да су објављени још само једном, 1980. године за продукцијску кућу Апрељевски завод.

Занимљиво је да су на различитим верзијама омота, називи ансамбла различито наведени, иако је очигледно да је реч о истом саставу. На верзијама за домаће тржиште из 1977. и 1980. године, назив ансамбла је само „камерни оркестар", без посебног имена, а Маркиз је наведен као диригент. Међутим, на омоту за плочу која је, судећи по тексту на више језика, била намењена извозу, наведен је „Ансамбл солиста под управом Лава Маркиза". У оба случаја је реч о истом ансамблу који је Маркиз окупио за потребе снимања.

Аутор емисије Милан Милојковић
Уредница Сања Куњадић