Čitaj mi!

Stereorama – Džez panorama

Bil Evans sa drugima

Iako je od smrti pijaniste Bila Evansa (1929–1980) prošlo punih četrdeset godina, on je i danas - jedna od najznačajnijih figura modernog džeza, jer su njegovo klasično zapadnjačko muzičko školovanje i kultura jednog obrazovanog intelektualca sa kojom je izražavao svoju duševnu preosetljivost bili uzor za mnoge mlade klavijaturiste. To se naročito oseća u trijima i malim sastavima pijanista na koje je uticao Bil Evans kao kompozitor, i kao vođa - svog antologijskog trija sa basistom Skotom Lafarom i bubnjarom Polom Moušenom. Njihova interaktivna improvizacija muzičkih emotivaca u kojima su ravnopravno iznosili svoja osećanja zapravo je onaj ideal koji se teško postiže. Posle pogibije Skota Lafara 1961, Evans je radio sa basistima: Edijem Gomezom, Čakom Izraelsom, i Markom Džonsonom, ali nikada nije postigao savršen spoj emotivnog intelektualnog kao što je to bilo sa Skotom Lafarom. Kada nije mogao svoja osećanja da iskaže sa grupom muzičara pribegavao je solističkim nastupima ili resitalima. U emisiji ćemo predstaviti nekoliko snimaka Bila Evansa sa drugim muzičarima: Haroldom Lendom, Kenijem Barelom, Majlsom Dejvisom, Džonom Koltrejnom, Monikom Ceterlund, Tonijem Benetom, Tutsom Tilemansom, Džulijanom Ederlijem, Persijem Hitom, Konijem Kejom, Četom Bejkerom i dr...

Autor: Jadran Erčić