Читај ми!

Како да мобилним телефоним завршите административне послове

Грађани који желе да без чекања у редовима завршавају административне послове, моћи ће од запослених у градским и општинским управама да добију помоћ у отварању налога на Порталу еУправе. Путем свог мобилног телефона моћи ће да обаве више од 500 процедура – прибаве извод из матичних књига, уверење о некажњавању или да закажу термин за издавање личне карте и пасоша.

Михаило Јовановић, директора Канцеларије за информационе технологије и електронску управу је гостујући у Јутарњем програму РТС-а рекао да је грађанима на порталу еУправе доступна пријава преко - корисничког имена и лозинке, пријава двофакторском аутентикацијом и пријава квалификованим електронским сертификатом.

"Могу се могу пријавити преко класичног налога и шифре који могу да отворе преко интернета и само ове године преко 300.000 грађана је на тај начин отворило своје налоге на порталу еУправе", наводи Јовановић.

Како каже, пријава корисничким именом и лозинком представља основни ниво поузданости и овим корисницима доступан је ограничен број електронских услуга.

Додаје да постоји и сигурнији начин приступа, као што је двофакторска аутентикација када свој идентитет потврђујемо с мобилним телефоном.

Пријава двофакторском аутентикацијом представља средњи ниво поузданости. За овај начин пријаве на систем, неопходно је да корисник поседује параметре за подешавање апликације коју треба да инсталира на мобилни телефон. 

Шта је потребно да бисте користили овај начин пријаве

Гост Јутарњег програма објашњава да је потребно да се региструјете на Порталу еУправа корисничким именом и лозинком, а након што се Ваш профил одобри можете отићи на једну од 360 локација и бесплатно добити параметре за мобилну апликацију ConsentID.

Објашњава да у поштама, као и локалним пореским администрацијама грађани могу да добију шифре за двофакторску аутентикацију као безбедан начин пријаве на Портал еУправа и постану еГрађанин. 

"Да би грађани добили своје иницијалне кодове, како да приступе мобилним телефоном, потребно је да макар једном да оду на неки шалтер. Да би били сигурни у индетитет грађана, потребно је једном да се идентификује на неком шалтеру", објашњава Јовановић.

Додаје да је грађанима тренутно на располагању 360 шалтера широм Србије. 

"Омогућили смо грађанима да на преко 360 локација у Србији добију параметре за свој електронски идентитет брзо, лако и бесплатно. То су шалтери или пошта или локалних пореских администрација у општинама, а списак шалтера доступан је на Порталу еУправа", наводи Јовановић. 

Додаје да грађани сва упуства о двофакторској аутентикацији могу пронаћи на Порталу еУправе.

Истиче да постоји и пријава квалификованим електронским сертификатом, која представља висок ниво поузданости.

Крагујевац први прошао обуку

Наводи да је Крагујевац први прошао обуку и да су запослени у овој локалној самоуправи спремни да помогну грађанима да отворе налог на Порталу еУправе. 

Како каже, обуку ће проћи још око 20 градских и општинских управа.

Истиче да у овом тренутку, грађани са електронским идентитетом могу да иду на Портал еУправе, Портал еЗдравље, Потрал локалних пореских администрација.

"Циљ је да у наредној години сви државни органи са тим једним јединственим налогом омогуће грађанима приступ електронским услугама", објашњава Јовановић.