Читај ми!

ЕУ експерти за железницу иду у Грчку да би помогли безбедности

Експерти Европске комисије и Агенције Европске уније за железнице посетиће ове недеље Атину, како би помогли Грчкој у модернизацији и безбедности железнице након прошлонедељног смртоносног директног судара два воза у Темпију, у централној Грчкој, у којем је погинуло 57 путника а десетине су повређене, најавила је Европска комисија.

Долазак експертске делегације у Атину најавила је и председница ЕК Урсула фон дер Лајен у разговору са грчким премијером Кирјакосом Мицотакисом.

Мицотакис је изразио задовољство због те одлуке и додао да је Грчка одлучна да искористи све расположиве ресурсе како би осигурала безбедност железничке мреже и железничког саобраћаја.

Европско јавно тужилаштво је прошле недеље покренуло истрагу о уговору о надоградњи система сигнализације у грчким возовима и даљинском управљању.

Овај систем, како наводи европски портал Еурактив, није био функционалан у тренутку несреће.

У Грчкој је 59-годишњи управник станице оптужен за убиство из нехата и затворен је у недељу увече до суђења.

Опозициона лева партија Сириза открила је документе у којима се тврди да је управник станице незаконито ангажован на овој позицији. Документи говоре о томе да је старосна граница за његово радно место била 48 година, а да је он био старији када је примљен.

Сириза је позвала владу да одговори грчком народу "који је политичко-владин фактор гурнуо и наметнуо незаконито ангажовање шефа станице".

Европска комисија је 15. фебруара, пре железничке несреће, одлучила да Суду правде ЕУ упути предмет против Грчке због неиспуњавања обавеза према Директиви о јединственом европском железничком простору.

Директива прецизира да су државе чланице морале да обезбеде да уговорни споразум између националног надлежног органа и управљача железничке инфраструктуре буде закључен најкасније до 16. јуна 2015. године и објављен у року од месец дана.

Грчке националне власти још нису потписале и објавиле уговорни споразум са грчком институцијом која руководи са железничком инфраструктуром.

Комисија је покренула поступак против Грчке још у децембру 2020. године и послала образложено мишљење у децембру 2021. године.

Пошто је Грчка продужила да крши директиву, Комисија је одлучила да предмет упути Суду правде Европске уније.