ВИП Мобајл постаје А1, правиће медијске садржаје и увести 5Г мрежу

Компанија ВИП Мобајл најавила је да ће током ове године променити име у А1, како се зове и матична компанија и Аустрији. Није у питању само такозвано ребрендирање већ значајне промене у пословању укључујући и прављење сопствених медијских садржаја. О плановима за развој 5Г мреже у Србији и променама које ће уследити ове године за РТС је говорио генерални директор А1 Групе Томас Арнолдер.

Господине Арнолдер, многи људи нису начисто са 5Г технологијом. Зашто мислите да је она боља од онога што имамо сада?

Видите. У историји телекомуникација, посебно мобилних телекомуникација видели смо велике технолошке искораке на сваких десет година. Од 2Г, преко 3Г и 4Г до 5Г. Пет Ге је технологија која ће омогућити рад интернету ствари за приватне и за пословне кориснике. За пар година нећете ми постављати овакво питање јер ће 5Г бити на све стране и нећемо моћи да замислимо живот без 5Г. Тако да смо ми ту транзицију са 4Г на 5Г већ почели у Аустрији и већ имамо планове за даљи развој. То ће бити велики технолошки корак и ми смо због тога веома узбуђени.

Рекли сте "за пар година". За колико година очекујете посебно у земљама попут Србије пуну покривеност 5Г мрежом?

То умногоме зависи од локалних прилика, али у прошлости смо виђали да је за достизање пуне покривености са новим Ге било потребно три, четири, пет година. Толико очекујемо и сада када говоримо о високом степену покривености.

Да вас мало притиснем по том питању. Мислите ли да ће до 2025. Србија бити потпуно покривена 5Г мрежом?

Рекао сам да то веома зависи од локалних прилика, али до 2025. Имаћемо високу покривеност у целој Европи. То прилично зависи од регулаторног оквира, од доступности спектра, од могућности да се лако добију све дозволе за ширење мреже, то су све веома тешка питања када се развија мрежа. Дакле, пуно тога зависи од регулаторног оквира, али ја сам веома позитиван и верујем да ће регулатива бити пријатељска. Локална економија може много тога да уради да убрза долазак 5Г технологије јер ће то бити од велике користи и за пословне и за приватне кориснике.

Многи даваоци услуга са огромном базом корисника постали су произвођачи садржаја. Да ли имате сличне планове?

Ми смо то већ почели да радимо, али мислим да то радимо на веома паметан и економичан начин. Верујемо да је садржај оно што вас издваја на тржишту. Нећемо се претворити у сто одсто медијску компанију, свакако. Наша намера је да својим корисницима понудимо широк избор услуга укључујући и садржај. То може бити наш садржај или садржај неке треће стране који ћемо нудити ексклузивно, али подвлачим да смо веома отворени за сарадњу са другим произвођачима садржаја.

Дакле бићете делимично ако не сто одсто медијска компанија?

Јасно је да је наш циљ да омогућимо најбоље и најразноврсније сервисе нашим корисницима. То је за њих важно и ми ћемо ту играти битну улогу.

У Србији ваш сервис мења име из Випмобајл у А1. Је ли то само преименовање или прекретница?

То је сасвим извесно прекретница јер ми тиме показујемо да отварамо ново поглавље у Србији. Почели смо с малим уделом у тржишту, а сада смо, рекао бих, једина међународна телекомуникациона компанија у земљи, лидер у квалитету мреже, лидер у корисничкој услузи, лидер у иновацијама и то јасно показујемо нашим ребрендирањем у А1.

Али шта ћу ја као корисник добити, како ће се моје корисничко искуство унапредити ако будем користио А1 мрежу?

Не желим да покварим изненађења, морате да пратите шта радимо. Не смем сада да отворим све поклоне, идеје и нове сервисе које припремамо за лансирање бренда. Обећавам вам да ће вам бити веома узбудљиво.

Нећете нам дати ни малецку најаву?

Биће то веома иновативни сервиси, само нас пажљиво пратите.