Čitaj mi!

RTS Lab: Gejming i učionice budućnosti

Danas gejmeri čine oko dve petine čovečanstva. Od kućnih konzola i računara do mobilnih telefona, igrice su svuda oko nas. U emisiji RTS Lab govorimo o svim segmentima gejming industrije - od procesa izrade video-igre do obrazovanja.

Gejming industrija je u neprestanom porastu. Upotreba digitalnih tehnologija i njihov ekonomski potencijal prepoznati su i u našoj zemlji. Na Fakultetu dramskih umetnosti obrazuju se prve generacije budućih stručnjaka za industriju video-igara. Koje sve oblasti gejming industrije obuhvata studijski program i kako su studije koncipirane? O spoju tehnologije i umetnosti razgovaramo sa profesorkom Minom Cvetinović Pavkov sa Fakulteta dramskih umetnosti.

Domaću gejming industriju, pored izrade kvalitetnih video-igara prepoznatih u svetu, izdvaja i to što čak 30 odsto zaposlenih čine žene. U emisiji ćemo čuti i kako je biti žena u gejmingu a iz gejming studija kako nastaje jedna video-igra? Kao posledica rasta gejming industrije, e-sport u Srbiji doživljava ekspanziju, porast broja gledalaca i turnira. Da li je elektronski sport više od video-igre, ko su e-sportisti i kako se pripremaju za takmičenja?

Da igrice mogu poslužiti i kao knjige za učenje svedoči projekat učenika Prve kragujevačke gimnazije koji su gradivo od petog do osmog razreda osnovne škole pretočili u Majnkraft svet. U okviru konkursa Evropske fondacije za obuku, svojim projektom su obezbedili mesto u finalu takmičenja. A kakav rezultat su ostvarili, za RTS Lab iz Torina, sedišta fondacije, govorila je profesorka Katarina Veljković.

U drugom delu emisije govorimo o Mejkers Labovima, mestima gde nastavnici na inovativan način pristupaju edukaciji, a đaci zainteresovani za nauku bolje razvijaju svoja interesovanja. Da li su ovo učionice budućnosti i koliki je značaj ovakvih projekata razgovaramo sa Danijelom Vučićević iz Centra za promociju nauke i Milošem Đuričaninom iz Nordeus fondacije.

Emisiju pripremio i vodio Lazar Janović.

Urednik emisije je Marija Cvijić.